جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

سعید سعدی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم مقاومت:

فعالیت نیروی‌های تازه نفس، سینمای مقاومت را احیا می‌کند /گام اول پیشرفت برداشته شد

سعید سعدی

سینماپرس: جشنواره فیلم مقاومت فضایی برای تعاملات سینماگران در کشورهای مختلف است و مسیر را برای پیشرفت سینمای مقاومت در سطح بین‌المللی هموار کرده است.

به گزارش سینماپرس، سعید سعدی تهیه کننده سینما، جشنواره فیلم مقاومت را جزو جدایی ناپذیر فرهنگ کشور ما معرفی کرد و گفت: ملت و نظام ما در ٨ سال جنگ تحمیلی، هزینه‌های سنگینی را تقبل کرده‌اند. امنیت امروز جامعه ما به قیمت جان بسیاری از جوانان این مرز و بوم پایدار مانده است بنابراین باید بستری برای یادآوری این حماسه و ایثار ملت وجود داشته باشد تا نسل‌های بعدی از این تاریخ غافل نمانند.

وی افزود: انقلاب اسلامی گنجینه‌ ارزشمند و پر محتوایی است که با تعدد موضوعات و حکایت‌های بسیاری که دارد، قابلیت ساخت و تولید فیلم‌های مقاومت را برای اهالی سینما فراهم کرده است.

سعدی رونق سینمای مقاومت را منوط به حمایت مسئولان فرهنگی از این ژانر هنری دانست و خاطر نشان کرد: به لحاظ محتوا و فضا، ساخت فیلم‌های دفاع مقدس و مقاومت سخت‌تر از دیگر موضوعات است. بنابراین فیلمسازان در ساختار اجرایی، به حمایت و انگیزه بیشتری از جانب مسئولان نیاز دارند.

سعدی خاطر نشان کرد: در شرایطی که کشور ما مور تهاجم فرهنگی غرب قرار دارد، یادآوری انقلاب اسلامی و تکرار مقاومت تاریخ ایران به نسل جوان،به نوعی جنگ نرم محسوب می شود اما متأسفانه پیشرفت فیلم‌های مقاومت تاکنون قابل قبول نبوده و با اقناع مفاهیم شعاری، منجر به دفع مخاطب شده است.

وی تنها راه نفوذ در سینمای کشورهای دیگر را ارتقای کیفیت فیلم‌های مقاومت و تغییر در سیاست‌های مدیریتی و برنامه ریزی‌ها دانست و اظهار داشت: پایین بودن سطح فیلم‌های تولید شده هشداری جدی برای سینمای مقاومت است که احیای آن سیاست‌های جدیدی را می‌طلبد. در حالی که فضا برای رشد این فیلم در کشورهای آسیایی و خاورمیانه فراهم است، قابلیت جذب مخاطب بین‌المللی در این فیلم‌ها بسیار کم است

این تهیه کننده سینما ادامه داد: سینمای مقاومت نیاز به یک تحول دارد که فکر میکنم با ایجاد تعاملات فرهنگی در جشنواره فیلم مقاومت زمینه برای رشد این فیلم‌ها فراهم شده است چرا که با حضور کشورهای دیگر در این جشنواره، راه برای نفوذ فیلم‌های مقاومت به سطح بین‌المللی هموار شده و تحولی بنیادین را در پیش خواهد داشت.

وی در خصوص حضور فیلمسازان جوان در جشنواره گفت: فعالیت نیروی‌های تازه نفس، سینمای مقاومت را احیا می‌کند اما موفقیت این افراد با بهره مندی از اتاق فکر ، ایده به گروه‌های پژوهشی و تجربه پیشکسوتان هنر امکانپذیر می‌شود.

کپی برداری از فیلم‌های قبلی، وتکرار موضوعات منجر به تحریف واقعیت و دفع مخاطب شده و جایگاه سینمای مقاومت را سست می‌کند.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی روزهای ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.