شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

توسط محمدمهدی خالقی؛

نمایش پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در «به توان چهل»

محمد مهدی خالقی

سینماپرس: محمدمهدی خالقی، از ساخت مستند «به توان چهل» و حضور مستند «رویای روهینگیا» در جشنواره «عمار» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی خالقی مستندساز درباره تازه ترین فعالیت هایش گفت: در حال حاضر مشغول ساخت یک مجموعه مستند ۱۵ قسمتی با عنوان «به توان چهل» برای شبکه مستند هستیم که درباره پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: تا امروز ۵۰ درصد از فیلمبرداری این اثر در استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و تهران با موضوعاتی مانند انرژی‌های پاک، نانو تکنولوژی، نهضت سوادآموزی، طرح های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و پارک های علم و فناوری به پایان رسیده و در حال حاضر مشغول پژوهش و نگارش فیلمنامه نیمه دوم این مجموعه هستیم.

این مستندساز با اشاره به اینکه در ۱۰ استان دیگر هم تصویربرداری خواهند داشت، بیان کرد: خودم خیلی دوست دارم این مستند برای نمایش در ایام سالگرد پیروزی انقلاب برسد و از تلویزیون پخش شود.

خالقی درباره دیگر کارهایش توضیح داد: کار ساخت مستند «تولد حسن» را هم حدود سه ماه پیش شروع کردم که این روزها در مراحل آخر تدوین است. این اثر درباره زندگی و زمانه شهید حسن قاسمی دانا اولین شهید ایرانی مدافع حرم مشهد است.

این مستندساز در پایان اظهار کرد: مستندی هم به نام «رویای روهینگیا» برای دوره جدید جشنواره «عمار» دارم که در بنگلادش تصویربرداری شده و قصه آوارگان روهینگیایی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.