دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴

درگذشت بازیگر افسانه‌ای کره جنوبی در ۸۱ سالگی

شین سئونگ-ایل

سینماپرس: شین سئونگ-ایل بازیگر افسانه ای کره جنوبی براثر بیماری سرطان ریه درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، شین سئونگ-ایل بازیگر افسانه ای کره جنوبی در سن ۸۱ سالگی براثر بیماری سرطان ریه که یک سال و نیم با آن دست به گریبان بود درگذشت.

شین سئونگ-ایل که در سال ۱۹۳۷ بدنیا آمد اولین حضور خود در سینما را در سال ۱۹۶۰ با فیلم «یک پدر مقدس» تجربه کرد این فیلم خیلی زود او را به یک ستاره در سینما بدل کرد.

شین در عصر طلایی سینمای کره بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ مرد اول و ستاره بی چون این سینما بود.

کیم سی مو منتقد کره ای، درباره این بازیگر چنین گفته بود: نام او مترادف با سینمای کره است.

پارک چان-ووک کارگردان مطرح کره ای فیلمِ «اولدبوی» نیز نقل قول مشهوری درباره شین و اهمیت جایگاه او دارد: اگر ژاپن توشیرو میفونه، ایتالیا مارچلو ماسترویانی، آمریکا گرگوری پک و فرانسه آلن دلون را دارد ما نیز شین سئونگ-ایل را داریم. در تمام مکان ها و زمان ها هیچ کشوری وجود نداشته است که هم صنعت فیلمش و هم هنرش به یک نفر وابسته باشد، بدون درک شین سئونگ-ایل درک صنعت فیلم کره یا تاریخ فرهنگ مدرن کره امکان پذیر نیست.

جالب است بدانیم شین تنها در سال ۱۹۶۷ در ۵۱ فیلم سینمایی محصول کشور کره نقش آفرینی کرد. او همچنین در ۳۲۴ فیلم یا حدود ۲۷ درصد از ۱۱۹۴ فیلمی که بین سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۱ در کره به نمایش گذاشته شد بازی کرده است.

اعلام خبر درگذشت شین بسیاری را در صنعت سینمای کره اندوهگین کرد.

آن سونگ-کی بازیگر ۶۶ ساله درباره مرگ این بازیگر به خبرنگاران چنین گفت: من کودکیم را با فیلم های شین گذراندم و در بزرگسالی نیز با او در این صنعت به همکاری پرداختم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.