جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

الیاس حضرتی:

«ایران اینترنشنال» مکمل تحریم‌های اقتصادی آمریکاست

الیاس حضرتی

سینماپرس: مدیرمسؤول روزنامه اعتماد گفت: شبکه‌هایی نظیر ایران اینترنشنال مکمل جنگ روانی و تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشور ما هستند و این شبکه‌ها قبل از اینکه تحریمی اتفاق بیفتد، فضای یأس و ناامیدی را میان مردم ترویج می‌کنند.

«الیاس حضرتی» نماینده مجلس و صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد گفت: الان و در این دوره و مقطع زمانی استراتژی کشورها که با هم مخالف و یا دشمن هستند عوض شده است. قدیمها کشوری با کشور دیگر دشمن بود سعی می کرد حمله نظامی بکند اما امروز حمله نظامی یا اصلا جزو گزینه ها نیست یا جزء آخرین گزینه ها شده است.

وی افزود: گزینه اصلی امروز کشورها جنگ رسانه ای است و رسانه ها هستند که روان ملتی را پریشان می کنند یا فضای روانی ناامیدی ایجاد می کنند تا مردم مأیوس بشوند و با بدبینی آنها هرج و مرج و شورش ایجاد شود و اینها در واقع ابزار اصلی این ایام برای جنگ و نابودی یک کشور است.

حضرتی تاکید کرد: آمریکایی ها، اسرائیلی ها و به دنبال آنها سعودی ها مدتهاست که در موضوع رسانه کار می کنند و سعودی با پول کلانی که از طریق صادرات نفت در اختیار دارد و یا از جاهای دیگر به دست می آورد، از قدیم تا امروز با مشورت آمریکایی ها سرمایه گذاری روی رسانه های تاثیرگذار را آغاز کرده است. الشرق الاوسط یک روزنامه بین المللی است که در لندن چاپ می شود و این خط را دنبال می کند، شبکه ان بی سی در شکل های مختلف فیلم، سریال و برنامه های کودکان شروع کرد در این حوزه کار کردن ولی دیدند که به هدفشان نمی رسند.   به همین دلیل بعد از آن آمدند و چندین شبکه به زبان عربی برای خوزستان و به زبان فارسی و محلی راه اندازی کردند. در کنار آن دیدند باز هم به هدفشان نمی رسند، چندین روزنامه معتبر آمریکایی را خریدند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: آمریکا، اسرائیل و سعودی ها در برابر استقامت ایران تلاش اصلی شان این است که مردم را نسبت به آینده مأیوس و ناامید کنند و این ناامیدی و سرخوردگی و ایجاد شورش را شبکه هایی مثل ایران اینترنشنال،   وی. او. ای و من و تو دنبال می کنند و سرمایه گذاریها هم بر همین اساس شکل گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن افرادی که به عنوان اپوزسیون در خارج از کشور هستند، پولهای کلانی می رسانند که آنها بتوانند در این شبکه ها حضور داشته باشند و حتی به صورت مستقل بتوانند مرتبط یاوه سرایی کنند و بتوانند با صحبتشان و تحلیلشان فضای داخل کشور را تاریک و  تاریک تر نشان بدهند.

حضرتی با بیان اینکه اما این وسط ما یک نقطه ضعف داریم که نسبت به آن بی توجهی می کنیم، اظهارداشت: علی رغم اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است اما ما از موضوع اصل رسانه کامل غافل هستیم. هم در بالابردن میزان کارآمدی رسانه ملی، تنوع برنامه هایش، تاثیرگذاری برنامه هایش غافل بوده ایم و هم از راه اندازی شبکه هایی در خارج از کشور که مدافع انقلاب و نظام ما باشند تا ما بتوانیم در این جنگ سخت و کمرشکن و طاقت فرسای رسانه ای با مردم صحبت کنیم و به لحاظ روانی مردم را واکسینه کنیم.

وی ضمن تاکید بر اتحاد طیف های مختلف کشور در مقابل تهدیدات خارجی، عنوان داشت: متاسفانه ما خیلی علاقه مندیم و تخصص داریم به اختلافات داخلی دامن بزنیم تا اینکه در مقابل تهدیدات خارجی متحد باشیم. ما نسبت به وحدت درونی بی توجهیم. لازم نیست ما مستقیم وارد شبکه ها شویم و میتوانیم در شبکه های تاثیرگذار مشارکت داشته باشیم و یا به افراد و گروه های دیگر امکانات بدهیم تا آنها راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه شبکه هایی نظیر ایران اینترنشنال مکمل جنگ روانی و تحریم های اقتصادی علیه کشورماست، بیان داشت: در حقیقت این شبکه ها قبل از اینکه تحریمی اتفاق بیافتد فضای روانی را آنقدر تنگ کرده اند که مردم فکر کنند کارد به استخوان رسیده و کار به آخر رسیده است. این است که من فکر میکنم از آنها چیزی جز دشمنی نیست ولی ما در کار رسانه ای باید از شخصیت های وطن پرست و علاقه مند به انقلاب اسلامی برای بهره گیری و راه اندازی شبکه های رسانه ای دیگر استفاده کنیم.

حضرتی در پایان گفت و گویش از علی علیزاده کارشناس خارج از کشور نام برد و گفت: مثلا همین آقای علیزاده را ببینید. او این روزها به تنهایی کار می کند و کارش از نظر من از خیلی افراد مدعی داخل کشور بهتر است. ما می توانیم نظیر ایشان را پیدا کنیم و از آنها بهره ببریم.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.