شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

پخش مستند سیاسی «پرزیدنت آکتور سینما» از هیسپان تی وی

مستند «پرزیدنت آکتور سینما»

سینماپرس: مستند «پرزیدنت: آکتور سینما» محصول سال ۲۰۱۷ سازمان هنری - رسانه ای اوج، در چهار قسمت ۲۵ دقیقه ای از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، مستند «پرزیدنت: آکتور سینما» به روایت تلاش های میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی برای ایجاد رفاه مردم شوروی با اعتماد و اتکا به آمریکایی ها می پردازد که هیسپان تی وی این مستند را برای مخاطبان خود آماده پخش کرده است.

داستان مستند «پرزیدنت: آکتور سینما» با نمایش تصاویر آرشیوی از اوضاع بد اقتصادی در شوروی در زمان قبل از روی کار آمدن گورباچف آغاز می شود و با روی کار آمدن وی و تلاش های مصرانه اش برای از سر گیری ارتباط با آمریکا به عنوان تنها راه جدی برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور ادامه می یابد.

این مستند با نگاهی به فروپاشی شوروی به بررسی تاریخچه مذاکرات گورباچف رهبر شوروی سابق با ریگان رییس جمهور وقت آمریکا اشاره دارد و نظر گورباچف در مورد اینکه تا زمانی که تنش های شوروی با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به یک اقتصاد موفق ناممکن است را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

کارگردان در این مستند ضمن نشان دادن این واقعیت که چگونه گورباچف با اعتماد به رییس جمهور وقت آمریکا طی چند سال کشورش روسیه را به سمت فقر و بیکاری سوق داد، تاکید می کند که سیاست کلی آمریکایی‌ها در قبال سایر کشورها تغییر نخواهد کرد و عوض شدن رییس جمهورها تنها تغییری ظاهری است.

مستند «پرزیدنت: آکتور سینما» در ادامه با مرور شواهد و مستندات تاریخی به سمت مقایسه مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و گروه ۱+۵ می رود و نگرانی نسبت به پایبند نبودن آمریکایی ها به قول و قرارهایشان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این مستند به کارگردانی محمدرضا بورونی، محصول سال ۲۰۱۷ سازمان هنری - رسانه ای اوج از روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه در چهار قسمت ۲۵ دقیقه ای از ساعت ۸:۳۰ از شبکه هیسپان تی وی پخش و مخاطبان این شبکه در ساعات ۱۵:۳۰ و ۲۱:۳۰ همان روز می توانند تکرار این مستند را مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.