شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

افزایش تبلیغات منفی علیه نمایش‌ مذهبی

نمایش آیینی خورشید کاروان

خبرگزاری فارس: بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون می‌گوید: نظارت دولت‌ها برای رعایت مسائل و چارچوب‌های اخلاقی در تئاتر بسیار خوب است و می‌تواند شرایط را برای دستیابی به تئاتر سالم مورد پسند خانواده‌ها فراهم کند.

مدت‌هاست که موضوع ضرورت نظارت دقیق، قانونمند و همه‌جانبه بر تئاتر برای دستیابی به تئاتر سالم در عرصه این هنر نمایشی مطرح می‌شود و دغدغه تئاتردوستان و کارشناسان تئاتر شده است. دستیابی به چنین هدفی در راستای جلوگیری از بروز ابتذال و رفتارهای سطحی و غیراخلاقی در تئاتر و تماشای آن برای تمام اعضای خانواده از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

با توجه به اینکه برخی نمایش‌ها از این درجه سلامت برخوردار نیستند و نظارت دقیقی نیز روی همه کارها صورت نمی‌گیرد.

جلیل فرجاد بازیگر پیشکسوت تلویزیون، تئاتر و سینما از هنرمندانی است که سال‌ها در عرصه تئاتر دینی فعالیت می‌کند و امسال نیز در پنجمین سال حضور خود در نمایش «خورشید کاروان» ایفاگر نقش بود. او در این باره گفت: اصل نظارت دولت‌ها، مرکز هنرهای نمایشی و شورای نظارت بر نمایش‌ها برای رعایت مسائل و چارچوب‌های نظام بسیار خوب است و می‌تواند شرایط را برای تئاتر سالم برای خانواده‌ها فراهم کند.

وی در ادامه افزود: البته این نظارت‌ها نباید بیش از حد باشد تا جلوی نبوغ و استعداد هنرمندان را بگیرد و کارها دستوری، دولتی و فرمایشی صورت بگیرد.

فرجاد با اشاره به اینکه نظارت دستوری آزادی عمل را از هنرمندان در هر زمینه‌ای می‌گیرد، یادآور شد: همین باعث می‌شود که کارها بیشتر تکراری شوند. آن وقت است که دیگر مردم این کارها را پس می‌زنند و استقبال از کارها و نمایش‌ها کم می‌شود اما در مقابلش هم باید در حدی باشد که کارها را خانواده‌ها بتوانند ببیند و تئاتر سالمی داشته باشیم.

این بازیگر و پیشکسوت تئاتر که در این مدت در نمایش‌ خورشید کاروان مشغول بازی بود، گفت: آزادی در عرصه هنرهای نمایشی باید در حدی باشد که به حریم خانواده‌ها لطمه وارد نشود، چرا که در مقابل رودخانه در حال حرکت نمی‌شود ایستاد و امروز در مقابل رودخانه عظیم تکنولوژی، اینترنت و فضای مجازی مسئولین باید برای حفظ فرهنگ کشور دنبال چاره‌ای باشند تا شاهد نوآوری و ابداع در زمینه فرهنگ دینی باشیم.

فرجاد با اشاره به حضورش در بیست و هشتمین سال اجرای نمایش خورشید کاروان در نقش راهب مسیحی گفت: امسال هم من در پنجمین سال متوالی ایفاگر نقش راهب مسیحی در تالار وحدت و در نمایش خورشید کاروان بودم.

وی با اشاره به تاثیرات گسترده تئاتر دینی در میان جوانان به ویژه خورشید کاروان ادامه داد: امروزه با توجه به فعالیت‌های ناپسند در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه، فعالیت در حوزه نمایش‌های دینی بیش از پیش احساس می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.