دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰

برنامه های شبکه جهانی جام جم برای نوروز

شبکه جهانی جام جم

شبکه جهانی جام جم برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و فارسی زبان های سراسر دنیا به منظور نکوداشت ایام قبل، حین و بعد از نوروز مانند چهارشنبه سوری، نوروز باستانی و سیزده بدر برنامه های ویژه ای را تدارک و تهیه دیده است .

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم،به منظور نکوداشت ایام قبل، حین و بعد از نوروز مانند چهارشنبه سوری، نوروز باستانی و سیزده بدر که همان روز طبیعت نامگذاری شده، شبکه جهانی جام جم برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و فارسی زبان های سراسر دنیا برنامه های ویژه ای را تدارک و تهیه دیده است که به ترتیب گروه های برنامه ساز و به شرح زیر اعلام می شود:
1ـ گروه تاریخ و فرهنگ:

* گل باغ آشنایی
گل باغ آشنایی عنوان یک برنامه یکساعته ی 13 قسمتی است که تهیه کنندگی محمدرضا جعفری با موضوع موسیقی سنتی و بهاریه برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.
گل باغ آشنایی مجموعه ای منسجم و جذاب از موسیقی ایرانی است که در هر برنامه در مورد یکی از مضامین موسیقی ایرانی سخن به میان می آورد یکی از اساتید موسیقی پیرامون زندگی و آثارش در هر یک از این مجموعه به مخاطبان شبکه آشنایی می دهد.
مجموعه گل باغ آشنایی تصنیف های بهاری را نیز مورد واکاوی قرار می دهد.

* آیینه جام / نگارستان / ایران جهان در یک روز
در ایام نوروز آیینه جام 2 برنامه ی نیمساعته ، نگارستان 2 برنامه یکساعته و ایران جهانی در یک مرز 2 برنامه یکساعته با حال و هوای مناسب با بهار و عید باستانی را به مهمانی چشم های مخاطبان شبکه جهانی جام جم خواهد برد.

2ـ گروه معارف و اندیشه دینی:

* آفتاب گردان
نوروز در مباحث دینی، محتوای برنامه ای 15 دقیقه ای است که در 14روز ایام نوروز برای مخاطبان شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد.

این برنامه با حضور کارشناسان برجسته مذهبی در فضایی متناسب با بهار تدارک و تهیه شده است.

* برگزیدگان قدسی / آن سوی آبی ها / در مسیر حقیقت / روشنا
برنامه های دایمی شبکه جهانی جام جم که در گروه معارف و اندیشه دینی تولید و پخش می شود در سال جدید با نام های جدید و با حال و هوای بهاری تشنگان معارف دینی را سیراب می کند که همراه با وله های متناسب با نوروز همچنین برنامه های یک تا سه دقیقه ای برای نقل روایات نوروز توسط حجت الاسلام و المسلمین نقویان خواهد بود.

3 ـ گروه کودک و نوجوان:

* عیدانه
نوروز پیش از آن که مورد توجه بزرگسالان باشد ، علاقه مندی کودکان را در بر دارد به همین خاطر گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم برنامه عیدانه را که 60% آن گلچینی از برنامه های قبلی و 40% آن تولیدی و متناسب با حال و هوای کودکانه در ایام نوروز است تولید و پخش خواهد کرد.
در برنامه عیدانه علاوه بر این ، انیمیشن های ساخته شده در مرکز فرهنگی صبا موجود در اداره کل تامین برنامه خارجی نیز پخش خواهد شد و از "عمونوروز" با هویت مطلوب ایرانی بهره برداری خواهد شد.

4 ـ گروه اجتماعی ـ اقتصادی:

* پیک بهاری
محسن حاجیلو مجری نام آشنای مخاطبان قبل، حین و بعد از نوروز با 20 برنامه ی 10 دقیقه ای به استقبال ، همراهی و مشایعت بهار و نوروز می رود . استقبال بهار و دید و بازدید و فرهنگ عامه در این پیک بهاری محور گزارش ها و تصاویر جذاب آن خواهد بود.

* روز نو
برنامه ی روز نو که از قسمت های شاد و مفرح تشکیل شده، در ایام نوروز از روز نهم تا سیزدهم اختصاص به ویژه برنامه ی نوروزی دارد. در برنامه ی روز نو با محوریت " اوستا و عبدلی" لحظات شادی در انتظار بینندگان و مخاطبان شبکه جهانی جام جم است.

5 ـ گروه ورزش و سرگرمی:

* صمیمانه
برنامه ی صمیمانه از این گروه و برنامه شب ایرانی از گروه خانواده 15 قسمت 80 دقیقه ای متناسب با حال و هوای نوروزی تدارک و تهیه دیده اند.
مجریان نام آشنایی همچون کاظم احمدزاده، مسعود روشن پژوه، حسین رفیعی و محمود شهریاری با عنایت به ایام تعطیل در نوروز باستانی نویدبخش برنامه ای جذاب و به یادماندنی است.




* آفتاب مهربانی
برنامه ی دیگر از گروه ورزش و سرگرمی آفتاب مهربانی است که از روز بیست و نهم اسفند تا هجدهم فروردین به صورت مداوم با اجرای محمدرضا اسماعیلی با محتوای طنز به مدت 100 دقیقه به تهیه کنندگی محمد خدادی به صورت تولیدی پخش خواهد شد.


* نشان افتخار
13 برنامه ی نیمساعته با نام نشان افتخار در طول ایام نوروز باستانی در گروه ورزش و سرگرمی شبکه جهانی جام جم تولید شده که به معرفی قهرمانان ملی کشور می پردازد. در این برنامه خانواده های این قهرمانان مورد سئوالات جذابی واقع شده و پاسخ های آنان شنیدنی و دیدنی است.

*بررسی کشتی ایران
با محوریت ورزش در سال گذشته و افتخارات حاصل شده در فدراسیون کشتی کشورمان در سال 88، دوربین برنامه قهرمانان و مقام های به دست آمده در طول سال را مورد بررسی و کنکاش قرار داده و فعالیت های آنان را واکاوی می کند.

* ویژه برنامه تحویل سال نو
از جذاب ترین برنامه های شبکه جهانی جام جم که در این ایام پخش می شود می توان از ویژه برنامه تحویل سال نو نام برد که امسال مسئولیت پردازش به آن به عهده گروه ورزش و سرگرمی است.
این برنامه به مدت 15 ساعت و به صورت زنده از این شبکه پخش خواهد شد و سعی بر آن دارد که ایرانیان مقیم خارج از کشور را از دیدن سایر رسانه ها برحذر دارد. در این برنامه 15 ساعته قطعات شاد 2 تا 5 دقیقه ای طنز، مجریان متعدد و موضوعاتی چون فرهنگ عامه، آداب و رسوم نوروز، عمو نوروز، شاهنامه خوانی، فرهنگ و ادب پارسی، حافظ و دیوان وی سخن به میان می آید. شخصیتی به نام " میر نوروزی" در قطعات کوتاه و با زبان طنز، جنبه های نوروز را بیان کرده و سرود و آواهای مرتبط با فرهنگ عامه پخش خواهد شد. در گزارش های برنامه موضوعاتی چون سالمندان، صله رحم، آداب و رسوم قبل از عید نظیر خرید و خانه تکانی استفاده شده و از پخش موسیقی های سنتی و ایرانی با استفاده از صدای خوانندگان مطرح و قابل اعتنای کشور بهره جویی خواهد شد. در این برنامه، همچنین پیام تبریک سفرای دیگر کشورها و ایرانیان مقیم خارج از کشور به مناسبت نوروز از دیگر قسمت های این ویژه برنامه است که روابط عمومی شبکه جهانی جام جم به کلیه مخاطبان شبکه توصیه می کند در طول این 15 ساعت از پای گیرندگان خود تکان هم نخورند چون علاوه بر موارد اعلام شده دو فیلم سینمایی شاد و مفرح نیز برای این لحظات که ویژه تحویل سال نو است در نظر گرفته شده است.


6ـ گروه سیاسی:

* پیام بهاری مقام معظم رهبری
همه ساله مقام معظم رهبری با پیام خود حسن مطلعی برای آغاز سال صادر می فرمایند که گروه سیاسی شبکه جهانی جام جم در 3 برنامه با نام پیام بهاری توجه بینندگان را به فرمایشات معظم له جلب می کند.


* جهان 88
در طول سال 88 وقایع بسیاری در جهان سیاست اتفاق افتاده که در 13 برنامه 15 دقیقه ای با نام جهان 88 به سمع و نظر بینندگان شبکه جهانی جام جم خواهد رسید. بسیاری از مخاطبان شبکه با علاقه مندی خاص خود دنبال کننده این برنامه هستند که حتماً دیدن آن را در نوروز فراموش نخواهند کرد.

* ویژه برنامه 12 فروردین
در طول ایام نوروز، روز دوازدهم فروردین از ویژگی خاص سیاسی برخوردار است . در سال 1358 در این روز رفراندوم جمهوری اسلامی با کسب 8/98% رای مثبت در تاریخ به ثبت رسیده است و گروه سیاسی شبکه جهانی جام جم یک برنامه مخصوص در این روز برای ایرانیان مقیم خارج از کشور تدارک و تهیه دیده است.

7 ـ گروه خانواده:

* خانه مهر (1) و (2)
مخاطبان شبکه جهانی جام جم در طول سال با دو برنامه ی خانه مهر که به 1 و 2 شهرت دارد، آشنا هستند در این دو برنامه که یکی با تهیه کنندگی عبدالرحیم غفوریان و دیگری با تهیه کنندگی خانم سجادی پخش می شود مطالب و موارد مختلفی برای ضیافت چشم مخاطبان آراسته می شود. دکترها و کارشناسان مختلفی در زمینه پزشکی ، روانشناسی ، آشپزی و امثالهم با مخاطبان سخن می گویند، اما در نوروز تمام مسائل آشپزی، کارشناسان مختلف حقوقی، پزشکی ، روانشناسی و هنری شامل گلدوزی ، سفره آرایی ، دکور، گل آرایی با حال و هوای متناسب با نوروز باستانی عرضه خواهد شد.
خانه مهر (1) هفته اول با لوکیشنی در تاجیکستان و خانه مهر (2) با لوکیشنی در اصفهان در هفته دوم نوروز به مدت یکساعت مهمان خانه های پرمهر و محبت مخاطبان عزیز شبکه جهانی جام جم است. این برنامه ها با حضور مجریانی با اسامی زهرا مه رافزا، الهام صفی زاده مریم محافل ، آرزو جعفرپور، فتانه سجادی و راحله توسلیان تهیه و پخش می شود.
بخشی به نام "تازه ها" که به خبر اختصاص دارد توسط آزاده نامداری اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.