سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۱۴

آقامحمدیان: حوزه فرهنگی و هنری بالاخص سینما نیاز به استراتژی مشخص دارد/ مدیران برای بالابردن آمار فروش به حمایت از فیلم های نازل روی آورده اند

شفیع آقامحمدیان در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: حوزه فرهنگی و هنری بالاخص سینما نیاز به استراتژی مشخص دارد، اگر وضعیت بخواهد به همین شیوه فعلی ادامه پیدا کند تغییر مدیران هیچ فایده ای ندارد و اگر ده ها مدیر در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی جا به جا شوند باز هم وضعیت به همین منوال خواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سیستم فعلی مدیریت در سازمان سینمایی سیستمی معیوب است ما نیازمند آن هستیم که مدیری در سازمان سینمایی حضور پیدا کند که پیروی دیگران نباشد و جسورانه و شجاعانه گام های جدی و اساسی برای رشد و ارتقای سینما بردارد.

وی ادامه داد: این جریانی که در رابطه با منع به کارگیری بازنشستگان به راه افتاده لاک پشت وارد به پیش می رود و متاسفانه همین اتفاق هم بیشتر شبیه به یک شو است! به عنوان مثال برای عده ای جای سوال است که چطور آقای حیدریان اگر واقعا رفتنی هستند و این را می دانستند چطور از مدت ها قبل دبیر جشنواره فیلم فجر را تعیین کرده اند؟ متاسفانه وضعیت به گونه ای است که مدیران می خواهند اگر در پشت میزهای شان حضور فیزیکی ندارند نگاه شان همچنان در حوزه ای که فعالیت می کردند حاکم باشد و این اتفاقی بد است.

آقامحمدیان خاطرنشان کرد: هر مسئول و مدیری موظف است برای سینما استراتژی هایی عالی تعریف کند و سعی در جریان سازی در سینمای کشور داشته باشد در غیر این صورت رفتن این و آمدن آن آب در هاون کوبیدن است! ‌ قطعا اگر ما بخواهیم به همین منوال پیش برویم اگر حالا «هزارپا» داریم به زودی باید شاهد ۱۰هزارپا ها در سینمای ایران باشیم!

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: سیاست گذاران هر دوره خطاهایی داشتند، زمانی سینمای ایران را جشنواره ای کردند به نحوی که تمامی فیلم ها یک شکل ساخته می شد تا در دنیا مطرح شود غافل از اینکه ما لامپ های آن جشنواره ها را روشن می کردیم اما چیزی عایدمان نمی شد. ما اکران عمومی در دنیا نداشتیم مردم عامی دنیا فیلم های ما را نمی دیدند و این در حالی است که دنیا تلاش می کند که همه مردم جهان فیلم های آن را ببینند و شاید به همین علت است که فیلم های هندی در همه دنیا دیده می شوند اما در کشور ما چنین وضعیتی نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «راننده سفیر» تاکید کرد: امروز هم وضعیت به گونه ای است که مدیران برای بالابردن آمار فروش به تولید فیلم های نازل روی آورده اند و فقط به دنبال بیلان دادن هستند من صراحتا عنوان می کنم که کسی امروز در سینما به فکر رشد و ارتقای فرهنگ نیست. سینما صرفا وسیله ای برای سرمایه اندوزی نیست و نباید به عنوان یک بیزینس به آن نگاه شود. این شرایط امروز هم به دلیل همان عدم وجود استراتژی است.

آقامحمدیان سپس با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مدیر سینمایی جدید حمایت از سینمای استراتژیک است اظهار داشت: سینمای ایران نباید اینطور نازل و حقیر شود. ما نباید تنها شاهد فیلم هایی برای سرگرم شدن مخاطبان باشیم ما باید ساختار و قصه ها را در سینما قوی کنیم به دنبال اهداف عالیه کشور باشیم و سعی کنیم تا فرهنگ ایرانی-اسلامی را در آثارمان به درستی به تصویر کشیده و به جهانیان عرضه کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.