دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

علی دارابی:

۴۹ اثر با موضوع انقلاب و سرداران دفاع مقدس ساخته می‌شود

نشست خبری معاون امور استان‌های رسانه ملی

سینماپرس: رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیما گفت: ۱۸ فیلم و ۳۱ مجموعه تلویزیونی با موضوع انقلاب اسلامی و سرداران دفاع مقدس در حال تهیه است.

به گزارش سینماپرس؛ علی دارابی در نشست خبری معاون امور استان‌های رسانه ملی درباره برنامه‌های معاونت امور استان‌های رسانه ملی برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هر سال بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌شود، امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که فرصتی برای بازنگری در راه طی شده و نگاهی به آینده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: به معنای واقعی شاهد این هستیم که نسل جوان ایران در حال طی کردن مسیر مدیریتی هستند و باید راه پدرانشان را طی کنند.

وی گفت: از سویی دشمنان ما تلاش سازمان یافته‌ای دارند و می‌گویند ما نمی‌گذاریم مردم ایران چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند همه تحریم‌ها و فشار‌ها نیز در همین راستاست، البته این خواسته دشمن در برابر اراده مردم هیچ است.

دارابی افزود: اکنون انقلاب به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است و می‌توانیم ارزیابی درستی از کارنامه و خدمات نظام داشته باشیم.

وی گفت: در معاونت استان‌ها از نیمه سال ۹۵ ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و آقای فاطمی مسئولیت آن را بر عهده گرفت و در ۵ منطقه جغرافیایی کشور نشست‌های منطقه‌ای با حضور مدیران و برنامه سازان برگزار شد.

دارابی با اشاره به تدارک برنامه‌های متعدد برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره برنامه‌های مهم معاونت امور استان‌های رسانه ملی افزود: کارنامه برنامه گفتگو محور، ۲۰۰ قسمتی است که تمام مسئولان به آن می‌آیند و خدمات خود را تشریح می‌کنند، برنامه گفتگو محور برنامه جذابی در هر استان شده است و منعی برای حضور افراد در این برنامه نداریم.

وی گفت: کارنامه خدمات انقلاب اسلامی در هر استان از دیگر برنامه‌های ماست که سعی کرده ایم این برنامه‌ها باور پذیر، مستند و مستدل باشد، این برنامه‌ها ۵ هزار و ۹۴۰ دقیقه می‌شود.

دارابی افزود: برنامه‌ای برای تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی داریم؛ نسل جوان ما خیلی از پیشگامان انقلاب اسلامی را نمی‌شناسد و تصمیم گرفته ایم پیشگامان انقلاب اسلامی را بشناسانیم و برای این کار پژوهش عظیمی انجام شده است.

وی گفت: همچنین ۶۰ قطعه اثر موسیقیایی تهیه کرده ایم و ۵۷۲ دقیقه پویانمایی نیز درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی ساخته شده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: برنامه‌هایی در ساختار‌ها و قالب‌های مختلف با در نظر گرفتن اقتضائات هر استان در هر حال تولید و اجراست.

دارابی گفت: ما از نیمه سال ۹۵ در ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده ایم.

وی افزود: تولید برنامه گفتگو محور ۲۰۰ قسمتی کارنامه با هدف ایجاد همدلی، همگرایی، وحدت ملی خادمان ایران، تولید مجموعه ۳۳ قسمتی مستند دستاورد‌ها و کارنامه نظام با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و توسعه، عمران و آبادانی کشور به ویژه برای نسل جوان به تفکیک هر استان به مدت ۵ هزار و ۹۴۰ دقیقه، تولید و پخش ۳۳ مستند نیمه بلند و ۲ مستند بلند با موضوع راهپیمایی بزرگ اربعین از برنامه‌های تولیدی است.

دارابی گفت: تهیه، تولید و پخش مجموعه مستند ۱۳۰ قسمتی شهدای مدافع حرم با هدف الگو سازی و معرفی قهرمانان واقعی کشور در عرصه امنیت و استقلال به مدت ۵ هزار و ۸۸۵ دقیقه، تهیه، تولید و پخش مستند برنامه گفتگو محور برای معرفی بیشتر و تجلیل از مبارزان و پیشگامان انقلاب اسلامی در استان‌ها (برای این اقدام بانک اطلاعاتی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مبارزان دوران انقلاب اسلامی در سراسر کشور تهیه شده است)، طراحی، برنامه‌ریزی و تولید ۱۸ فیلم تلویزیونی و ۳۱ مجموعه تلویزیونی با موضوع انقلاب و سرداران دفاع مقدس هم از اقداماتی است که در معاونت امور استان‌های رسانه ملی انجام شده ست.

وی افزود: اکنون ۴ مجموعه تلویزیونی بانوی سردار، گنج راه شیری، جلال و روز‌های بی قراری ۲ در حال تدوین و صداگذاری است، ۵ مجموعه تلویزیونی سنجرخان، مادر، روایت ناتمام، تقدیر و آینا در مرحله پیش‌تولید؛ ۶ مجموعه تلویزیونی خاطرات حمید، گوهر شاد بیگم، سرزمین مادری، رضای مرضیه (۱۹ دی قم)، شهید زین‌الدین و من و سردار در مرحله پایان نگارش و ۱۶ مجموعه تلویزیونی دیگر از جمله شهید آیت الله صدوقی، حبیب سپاه (سردار شهید همدانی)، بی باک (خانم دباغ)، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ابوذر زمان (زنده یاد آیت‌الله طالقانی)، شهید دکتر مجید شهریاری (دانشمند هسته‌ای کشور) در حال نگارش و اصلاح طرح قرار دارند.

دارابی گفت: طراحی، برنامه ریزی و تولید مجموعه «چهل کوثر» در معرفی مادران و همسران صبور و مقاوم عرصه انقلاب و دفاع مقدس و چهره‌های نام آور در عرصه‌های علم و فناوری به مدت ۱۹۵ دقیقه، طراحی و تولید برنامه «چهل کارآفرین» با هدف معرفی کارآفرینان برجسته و شاخص در اقتصاد مقاومتی که باعث رونق کسب و کار و توسعه، عمران و آبادانی کشور طراحی، تولید و پخش هزار و ۵۸۰ برنامه با ساختار مسابقه در ۳۳ مرکز به مدت ۳۱ هزار و ۶۸۰ دقیقه از جمله اقدامات معاونت امور استان‌های رسانه ملی برای نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می‌آیند.

وی افزود: بخش‌های خبری مراکز استان‌های صداو سیما نیز در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ با تولید بیش از ۴ هزار و ۸۵۰ دقیقه برنامه تلاش مضاعفی برای انعکاس فعالیت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور داشتند. تولید و پخش گفتگوی‌های ویژه خبری در قالب میزگرد و تریبون‌های آزاد خبری با موضوع دستاورد‌های انقلاب و نظام از دیگر کار‌های انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.