جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

با نمایش «اتاق تاریک» و «کودک خاموش»؛

چهل‌وهشتمین جشنواره فیلم «رشد» در سینما فلسطین آغاز خواهد شد

 چهل‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

سینماپرس: چهل‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با نمایش فیلم سینمایی «اتاق تاریک» و فیلم کوتاه «کودک خاموش»، امروز ۲۵ آبان‌ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، چهل و هشتمین دوره این رویداد هنری و آموزشی با نمایش دو فیلم کوتاه و بلند داستانی از روز جمعه ۲۵ آبان‌ماه در سینما فلسطین آغاز خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره از ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۲۵ آبان در سینما فلسطین برگزار می شود.

همچنین در ادامه این مراسم فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی بهترین فیلم جشنواره هانوی و فیلم کوتاه «کودک خاموش» به کارگردانی کریس اورتون از ساعت ۱۹:۳۰ در سینما فلسطین نمایش داده خواهد شد.

رزرو بلیت‌های این جشنواره به صورت رایگان در سایت تیوال قابل دسترسی است و علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت بلیت‌های خود را رزرو کنند.

همچنین  ورود برای عموم به این جشنواره در سینما فلسطین که از ۲۵ آبان تا ۲ آذر برپا خواهد بود، آزاد است.

بیش از چهار هزار فیلم خارجی متقاضی حضور در بخش رقابتی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شدند که در نهایت از این تعداد، ۴۷ فیلم پویانمایی، ۱۸ فیلم مستند و ۳۵فیلم داستانی برای شرکت در بخش مسابقه‌ی بین الملل این جشنواره انتخاب شده است.

آثار انتخابی در سه بخش فیلم های داستانی، پویانمایی و مستند (شامل مستند علمی ـ آموزشی و مستند به مفهوم عام) به رقابت خواهند پرداخت.

این فیلم ها از ۲۸ کشور از ۵ قاره در مسابقه ی بین الملل حضور خواهند داشت که از میان آنها ایتالیا با  ۱۱ فیلم، هند با ۸ فیلم و فرانسه با ۷ فیلم، دارای بیشترین نماینده در این جشنواره هستند.

همچنین از میان ۷۴۰ فیلم ایرانی متقاضی شرکت در چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد، ۱۱۰ فیلم برای شرکت در بخش مسابقه بین المللی برگزیده شده اند که شامل ۸ فیلم بلند داستانی، ۳۸ فیلم کوتاه داستانی، ۲۲ فیلم مستند و ۴۲ فیلم پویانمایی هستند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را از ۲۵ آبان تا ۲ آذر ۹۷ به دبیری وحید نیکخواه آزاد در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.