جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

طراحان جشنواره فیلم «مقاومت» حرکت بزرگی را در راستای فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت راه انداخته‌اند

حجت الاسلام احمد سالک

سینماپرس: حجت الاسلام احمد سالک گفت: مجلس شورای اسلامی در حمایت از سینمای مقاومت بی‌میل نبوده و در صورت تائید لایحه، نسبت به اختصاص بودجه به بخش فیلمسازی در این عرصه اقدام می‌کند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جشنواره مقاومت را مهمترین اقدام فرهنگی در حفظ ارزش‌های اسلامی، انقلابی و اعتقادی کشور معرفی کرد و گفت: ۷۵ درصد از فراگیری جامعه در مسائل مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، امنیتی و غیره از طریق چشم و ۱۵ درصد آن از طریق گوش انجام می‌شود. فیلم، تئاتر و هنرهای نمایشی سهم بالایی از مباحث آموزشی و انتقال پیام به مخاطب را برعهده داشته و در دستور العمل‌های فرهنگی در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: جشنواره فیلم مقاومت به علت بار معنایی ارزشمند خود، بانی فرهنگ صبر، استقامت و مقاومت در جامعه محسوب می‌شود و رسالتی سنگین فرهنگ مقاومت را بردوش می‌کشد. نمونه‌هایی از مباحث مقاومتی در تاریخ ۴۰ ساله ایران وجود دارد که نمایش آن برای نسل جدید، منجر به ارتقا و ادامه حیات فرهنگ مقاومت در کشور شده و جایگاه اسلام گرایی در جهان را پررنگ‌تر خواهد کرد.

سالک خاطرنشان کرد: طراحان جشنواره فیلم مقاومت حرکت بزرگی را در راستای فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت راه انداخته‌اند که علاوه بر فعالیت فرهنگی، بار مسئولیت سنگین تاریخ مقاومت ایران را بر عهده دارند.

وی ضمن اظهار ناامیدی از عملکرد تولید در سینمای مقاومت عنوان کرد: بنابر اهمیت موضوع مقاومت در ایران، بخشی از بودجه فرهنگی به ساخت فیلم‌های ارزشی تعلق گرفته است با این وجود سطح مقاومت در ۸ سال جنگ تحمیلی و مبارزات امام راحل (ره) فراتر از چیزی است که در آثار دفاع مقدس و مقاومت به نمایش گذاشته شده است. آنچه که امروز در سینمای مقاومت منعکس می‌شود نسبت به واقعیت، قابل قبول نبوده و بسیار ضعیف است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تولید فیلم‌های فاخر طی سالهای گذشته تا حدی بوده است که به دنبال اهمیت بیان و نمایش زوایای انقلاب اسلامی، اصلاحاتی در اساسنامه خانه سینما ایجاد کرده‌ایم تا به طرز شایسته‌ای از سینمای مقاومت و اهداف آن حمایت شود.

وی تاکید کرد: در جریان تکنولوژی روز دنیا، انتقال مفاهیم انقلاب به جامعه جهانی از طریق فیلم صورت می‌گیرد. استقبال از فیلم‌های مقاومت نظیر فیلم محمد رسول الله و مریم مقدس منجر به واکنش دیگر کشورها شده و ارتباط مثبت با مخاطب جهانی را به دنبال داشته است.

سالک تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به حمایت از سینمای مقاومت بی میل نیست. تامین سرمایه برای تولید فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس منوط به تعریف بودجه توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی است تا با بررسی لایحه ارائه شده به مجلس، نسبت به اختصاص هزینه به ساخت فیلم‌ها تصمیم گیری شود.

ناگفته نماند پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همزمان با هفته بسیج از ۵ تا ۹ آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.