شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

حذف بخش سینمایی از جشنواره ملی «فانوس»

نشست خبری دومین جشنواره ملی «فانوس»

سینماپرس: جواد قلی زاده دبیر جشنواره دومین جشنواره ملی «فانوس» بیان کرد در این دوره از جشنواره به دلیل استاندارد نبودن آثار ارسالی، بخش سینمایی نخواهیم داشت.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری دومین جشنواره ملی «فانوس» صبح امروز شنبه ۲۶ آبان با حضور علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و جواد قلی زاده دبیر جشنواره در محل این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری جعفری با اشاره به اینکه نخستین دوره جشنواره «فانوس» سال گذشته در شهر ساری برگزار شد، گفت: این دوره از جشنواره ملی «فانوس» در بندر عباس و از ۳۰ آبان تا ۲ آذر در جهت تقویت ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: دومین دوره از جشنواره ملی «فانوس» نسبت به نخستین دوره با افزایش ۲۶۲ درصدی همراه بوده است، به گونه ای که به دبیرخانه جشنواره ۱۳۷۱ اثر در بخش های مختلف ارسال شده است.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بیان کرد: این دوره از جشنواره در ۶ بخش هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی، سرود، برنامه های رادیویی، نگاه ویژه (طراحی پوستر شهدای مدافع حرم) و بخش آزاد برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در این جشنواره، توضیح داد: منتخبان بخش های مختلف، ۲ آذر در مراسم اختتامیه معرفی می شوند، همچنین در این مراسم رونمایی پوستر سومین دوره جشنواره فیلم «فانوس»، رونمایی از کتاب «هنرمندان شاخص سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ۴ دهه گذشته دفتر ابراهیم حاتمی کیا» و رونمایی از پوستر دومین کنگره شعر ترنم حماسه را خواهیم داشت.

جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که یکی از مهمترین دلایل برگزاری این جشنواره ارتقای سطح کیفی و شناسایی هنرمندان در حوزه دفاع مقدس و حمایت از آنها و معرفی استان های برتر در حوزه تولید است.

در ادامه نشست، جواد قلی زاده دبیر این دوره از جشنواره نیز با اشاره به آثار مختلفی که به بخش های مختلف ارسال شده است، توضیح داد: در بخش هنرهای نمایش ۴۰ اثر، تجسمی ۵۴ اثر، موسیقی و سرود ۲۷ اثر و تلویزیون ۸۷ اثر انتخاب شده است. البته ۱۴ اثر برای حضور در بخش سینمایی ارسال شد که به دلیل آنکه با استانداردهای لازم سینمایی همخوانی نداشت در بخش های دیگر مانند تلویزیون قرار گرفت که در نهایت در این دوره از جشنواره بخش سینمایی نخواهیم داشت.

جعفری در توضیح حذف بخش سینمایی از این جشنواره بیان کرد: جشنواره در این دوره با استقبال خوبی همراه بوده است و آثار مختلفی در بخش های دیگر ارسال شده است، هرچند مراکز ما در استان ها چندان در حوزه تولیدات سینمایی موفق نبوده است اما در سایر بخش های هنری اقدامات قابل توجهی داشته اند.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی است که ما نقاط آسیب خود را شناسایی کنیم و درصدد رفع آن باشیم. بی شک یکی از دلایلی که استان ها دست به تولید آثار سینمایی نمی زند، نبود بودجه کافی برای تولید این آثار است و همین کمبود بودجه سبب شده است که تولیدات به سمت آثار ویدیویی رفته است.

جعفری در پایان گفت: در نظر داریم تا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره از ۵ خانواده شهید ارتش، سپاه، بسیج و مدافعان حرم قدردانی می شود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.