شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

در دیدار حیدریان با سفیر فنلاند تاکید شد؛

گسترش همکاری‌های سینمایی بین ایران و فنلاند

دیدار حیدریان با سفیر فنلاند

سینماپرس: محمدمهدی حیدریان در دیدار با سفیر فنلاند در تهران، بر گسترش روابط سینمای دو کشور تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در دیدار با سفیر فنلاند در تهران و همچنین مدیر بنیاد فیلم این کشور، تولید مشترک و تعامل با کشورهایی با سابقه فرهنگی- تاریخی دیرین را مورد علاقه ایران دانست و گفت: تولید مشترک یکی از راه‌های موثر برای همکاری های سینمایی است و ارتباط بین جشنواره‌ها، تبادل فیلم، کارشناسی و ایجاد فرصت تعامل و همکاری بین دست اندرکاران سینمای ۲ کشور راه دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سفیر فنلاند هم با اشاره به جلسه ای که سال گذشته با مقامات سینمایی داشته است، اظهار کرد: آن جلسه منجر به تولید فیلم مشترکی بین ایران و فنلاند با عنوان «لایه های دروغ» شد که در مرحله تولید توسط تیمی ایرانی و فنلاندی قرار دارد.

وی بر گسترش هرچه بیشتر همکاری های سینمایی ۲ کشور تاکید کرد.

مدیر بخش بین الملل بنیاد فیلم فنلاند هم که به عنوان مهمان در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، گفت: بنیاد فیلم فنلاند تنها مرکز تولید فیلم در این کشور و تنها موسسه ای است که از تولید مشترک در حوزه فیلم های بلند، کوتاه و انیمیشن حمایت می کند.

وی از برنامه ریزی برای برپایی هفته فیلم فنلاند در تهران با حضور کارگردانان و تهیه کنندگان این کشور و دیدار با سینماگران ایرانی خبر داد.

در ادامه علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه تفاهمنامه ای بین ۲ بنیاد منعقد شده است، عنوان کرد: این همکاری در صنعت تصویر، جشنواره ها و ارتباط بین هنرمندان خواهد بود.

پیگیری مصوبات این جلسه به رائد فریدزاده معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر شورایعالی بین الملل که در جلسه حضور داشت، سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.