دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

کمدی‌ها برای خنده‌گرفتن روز به روز مبتذل‌تر می‌شوند

 فیلم‌های کمدی

خبرگزاری فارس: یک تهیه‌کننده سینما گفت: فیلم‌های کمدی امروزه با استفاده از کلمات مبتذل سعی در جذب مخاطب دارند؛‌ اما به مرور دیگر این کلمات و حرکات دیگر برای مخاطبان جذاب نخواهد بود و فیلمساز مجبور می‌شود حرکات و کلامات مبتذل‌تری را به کار ببرد.

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینمای ایران درباره رشد اکران فیلم‌های کمدی در سینما‌های کشور گفت: برخی از فیلم‌های کمدی، ویژگی‌های آثار مبتذل را دارند و فیلمسازان به این موضوع واقف هستند. به نظرم این موضوع ناشی از بی‌تدبیری و سهل اندیشی مدیران سینمایی کشور و بی‌توجهی مدیران فرهنگی به شرایط کشور است.

وی ادامه داد: این ناکارآمدی مدیران سینمایی کشور باعث شده است که سینمای ما به وضع نامناسب حال حاضر برسد. ما اگر از سینمای به عنوان یک صنعت، ساخت و نمایش فیلم‌های دسته چندمی و فیلمفارسی می‌خواستیم که بعد از انقلاب آن را تغییر نمی‌دادیم، همان فیلمفارسی‌ها را ادامه می‌دادیم!

* به همکارانم خرده نمی‌گیرم، ایراد از مدیران است

این تهیه‌کننده سینمای ایران بیان کرد: من به همکاران خودم خرده نمی‌گیرم، چرا که درک می‌کنم که همکاران فیلمساز من هم مجبور هستند که این آثار را تولید کنند، چرا که متولیان سینمای ایران که شامل مدیران سینمایی و صاحبان سینما می‌شوند، از فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، فروش بالا می‌خواهند و اگر فیلمی ظرفیت فروش چند میلیاردی نداشته باشد، کنار گذاشته می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: نمی‌دانم این چه استدلالی است که مدیران سینمایی در پیش گرفته‌اند، این که بخواهیم سبد اکران سینماهای کشورمان را به تنهایی در اختیار فیلم‌های کمدی قرار دهیم، باعث نابودی سینمای ایران می‌شود. قطعاً فیلم‌های کمدی هم نیاز سینمای ایران است؛‌ اما نه این که تمام ظرفیت‌های سینمای در اختیار ساخت و نمایش این فیلم‌ها قرار گیرد.

* کمدی‌ها برای خنده‌گرفتن روز به روز مبتذل‌تر می‌شوند

وی افزود: اتفاقی که به مرور توسط فیلم‌های کمدی می‌افتد، این خواهد بود که این فیلم‌ها امروزه با استفاده از برخی کلمات مبتذل سعی در جذب مخاطب دارند؛‌ اما به مرور دیگر این کلمات و حرکات دیگر برای مخاطبان جذاب نخواهد بود و به همین خاطر فیلمساز مجبور می‌شود، حرکات و کلامات مبتذل‌تری را در فیلم‌هایش به کار ببرد تا برای مخاطب جذاب باشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» بیان کرد: مدیران سینمایی کشورمان، درباره موضوعات مختلف سخنرانی‌های زیبایی می‌کنند؛‌ اما متاسفانه هیچکدام از این صحبت‌ها جامه عمل به تن نمی‌کنند.

اصغری درباره حمایت سینماداران از فیلم‌های کمدی گفت: سینماداران به خاطر فروش خوبی فیلم‌های کمدی، علاقه‌مند به اکران اینگونه فیلم‌ها هستند، البته نمی‌توان به آنها نیز خرده گرفت، چرا که فروش یک فیلم برای سینمادار از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.