سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

کوروش زارعی:

تئاتر بچه‌های مسجد عاملی برای ارتباط عموم مردم با تئاتر است

کوروش زارعی

سینماپرس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اهمیت نقش تأثیرگذار مساجد در ترویج فرهنگ و هنر انقلابی گفت: تئاتر بچه‌های مسجد عاملی برای آشنایی و ارتباط عموم مردم با تئاتر است.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت صحنه، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یکی از مراکز سازمان‌های فرهنگی و هنری کشور است که سال‌های متوالی با راه‌اندازی دفاتر تئاتر بچه‌های مسجد در تلاش است تا از ظرفیت‌های فرهنگی مساجد بهره برده و به این شیوه تئاتر را به میان مردم ببرد.

این در حالی است که فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد چند سالی تعطیل شده بود. اما بار دیگر با حمایت‌های محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و پیگیری‌های مرکز هنرهای نمایشی این نهاد انقلابی کشور تئاتر بچه‌های مسجد بار دیگر جان گرفته است.

به همین منظور طی نشستی دو تن از مدیران ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره هم‌افزایی و همکاری میان این دو نهاد به تبادل نظر پرداختند.

سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و مجتبی میرزایی‌نسب مدیرکل هنری این ستاد در این نشست از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پیرامون مسجد و ظرفیت‌های آن قدردانی کردند.

مدیر و معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست بر افزایش همکاری‌های مستمر خود با حوزه هنری تاکید و آن‌ را برای رشد، توسعه و احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد موثر دانستند. این ستاد با رویکرد تأسیس کانون‌ در تمام مساجد کشور، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و به افزایش تأسیس تعداد کانو‌ن‌ها در هر سال اهتمام ویژه‌ای دارد.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نیز در این نشست بر اهمیت نقش تاثیرگذار مساجد در ترویج فرهنگ و هنر انقلابی و مردمی تاکید کرد. وی همچنین تئاتر بچه‌های مسجد را عاملی برای آشنایی و ارتباط هرچه بیشتر عموم مردم با هنر تئاتر به عنوان یکی از هنرهای انسان‌ساز دانست.

زارعی در این نشست از زحمات و همکاری‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاکنون قدردانی کرد و بر ادامه همکاری‌ها تا دستیابی به اهداف والای این رویداد فرهنگی هنری و پویش تئاتر مردمی در سراسر کشور تاکید کرد.

نشست ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی منجر به توافق‌هایی درخصوص فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد و اخذ مشارکت‌های دوجانبه در این امور شد که پس از نهایی شدن آن‌ها گزارش آن منتشر خواهد شد.

 تئاتر مردمی بچه‌های مسجد پس از وقفه ۲۰ ساله‌ حدود دو سال است که بار دیگر کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بعد از گذشت ۲ سال از آغاز دوره جدید تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، نزدیک به ۱۵۰ مسجد از ۳۰ استان کشور در این برنامه مشارکت می‌کنند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» مرداد ماه سال جاری در قزوین برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.