چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

چهره های اینستاگرامی که به تازگی بازیگر شده‌اند؛

شاخ اینستایی، پس می‌تونی بازیگر شی!

اینستاگرام

سینماپرس: به تازگی نام افرادی را در میان بازیگران برخی فیلم ها و سریال‌های جدید می‌بینیم که پیشتر به «شاخ‌های اینستاگرام» معروف بوده‌اند. اگرچه بعضی از این افراد تجربه بازی در تئاتر هم داشته‌اند، اما مسلماً عدد چند صد هزارتایی یا حتی میلیونی دنبال‌کنندگان آن‌ها در اینستاگرام، راه ورودشان به تلویزیون و سینما را هموار کرده است.

 به تازگی نام افرادی را در میان بازیگران برخی فیلم ها و سریال‌های جدید می‌بینیم که پیشتر به «شاخ‌های اینستاگرام» معروف بوده‌اند. اگرچه بعضی از این افراد تجربه بازی در تئاتر هم داشته‌اند، اما مسلماً عدد چند صد هزارتایی یا حتی میلیونی دنبال‌کنندگان آن‌ها در اینستاگرام، راه ورودشان به تلویزیون و سینما را هموار کرده است وگرنه اگر ملاک اول و آخر، استعداد و پیشینه تئاتری است که چرا صدها بازیگر تئاتر که مستعد هم هستند اما در اینستاگرام معروف نیستند، پشت درهای سالن‌های نمایش مانده‌اند؟ در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به چهار چهره جدیدی که شهرت‌ در فضای مجازی مانند یک پله پیشرفت، باعث شده به سینما یا تلویزیون راه پیدا کنند و راه سختی را که عده‌ای در پیش دارند با مشهور شدن در فضای مجازی، آسان‌تر طی کنند.

ذکر این نکته ضروری است که  موارد دیگری هم هستند که به دلایلی از این فهرست مستثنا شده‌اند. حمید سپیدنام معروف به «مستر تیستر» به دلیل آن که در فیلم «پاستاریونی» نقش خودش را بازی کرده و علی صبوری که نه به دلیل شاخ بودن در اینستاگرام، بلکه به خاطر استندآپ‌هایش در «خندوانه» به وادی بازیگری راه پیدا کرده‌اند.

رضا پرستش

تعداد فالوئر: ۴۸۶ هزار نفر

نام رضا پرستش به علت شباهت ظاهری‌اش به لیونل مسی بر سر زبان‌ها افتاد و مردم او را به عنوان «بدل مسی» یا «مسی ایرانی» می‌شناسند. او بعد از این که متوجه شباهت زیاد خود به لیونل مسی شد، با پوشیدن لباس تیم ملی آرژانتین و بارسلونا و انتشار عکس‌هایش در فضای مجازی، توجه مردم را به این شباهت جلب کرد. به این ترتیب کم‌کم مورد توجه مردم قرار گرفت و در کنسرت خوانندگان مشهور دیده شد. او یک سفر هم به اسپانیا داشت و سعی کرد با کاسیاس و مسی دیدار کند. البته رسانه‌ها و حتی تلویزیون هم برای مشهور شدن پرستش چیزی کم نگذاشتند و با دعوت از او در برنامه‌های تلویزیونی مانند «فرمول یک» و «ایرانیوم» او را بیشتر مطرح کردند. او بدون هیچ تجربه‌ای در زمینه بازیگری، در فیلم سینمایی «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی بازی کرده و با بازیگران مطرحی مانند رضا عطاران، آزاده صمدی و امیر جعفری همبازی شده است.

سهیل مستجابیان

تعداد فالوئر: ۹۰۶ هزار نفر

سهیل مستجابیان بازیگر تئاتر است و سابقه چندین ساله در اجرای تئاتر دارد. بعد از این که چند دابسمش طنزش در فضای مجازی دست‌به‌دست شد، شروع به انتشار آن‌ها در اینستاگرام خود کرد. تقریبا یک سالی هست که دابسمش‌هایش به علت هماهنگی حالات چهره‌اش با صدا، مورد توجه قرار گرفته و در فضای مجازی پربازدید شده است. جای شکرش باقی است که مستجابیان تجربه بازی در تئاتر دارد، اما او هم تا وقتی تعداد دنبال‌کنندگانش زیاد نشده بود، در سینما مورد توجه قرار نگرفته بود. اگرچه که خود سهیل مستجابیان هم مایل بود به واسطه پیشینه تئاتری‌اش انتخاب شود، نه دابسمش‌هایش! سهیل قرار است در فیلم «بی‌حسی موضعی» به تهیه‌کنندگی حبیب رضایی بازی کند و با بازیگران مطرحی مثل پارسا پیروزفر، باران کوثری و حسن معجونی همبازی شود. خبر همبازی شدن او با پارسا پیروزفر که یک شنبه منتشر شد، بسیاری از رسانه‌ها را به واکنش واداشت.

محمدامین کریم‌پور

تعداد فالوئر: ۳ میلیون نفر

محمدامین کریم‌پور متولد سال ۷۳ است و سه سال از فعالیتش در اینستاگرام می‌گذرد. کاربران شبکه‌های اجتماعی او را به واسطه ویدئوهای طنزی که منتشر می‌کند می‌شناسند. ویدئوهای طنز او در اینستاگرام منتشر شدند و مورد توجه هزاران کاربر قرار گرفتند. بالا رفتن تعداد دنبال‌کننده‌هایش باعث شد میان کاربران اینستاگرام چهره شناخته‌شده‌ای به حساب بیاید و از این کار کسب درآمد کند. کریم‌پور هم جزو کسانی است که از فضای مجازی به برنامه‌های تلویزیونی راه پیدا کرد و به برنامه «من و شما» و «ایرانیوم» دعوت شد. ویدئوهای محمدامین کریم‌پور هزاران بار دیده و در صفحات و کانال‌های زیادی نیز بازنشر می‌شود. او به گفته خودش، تجربه بازیگری ندارد و تنها در چند کلاس بازیگری شرکت کرده است. کریم‌پور به عنوان اولین فعالیتش در زمینه بازیگری، در فیلم ویدئویی «سرکوفت» بازی کرده است که اوایل دی‌ماه در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

جواد خواجوی

تعداد فالوئر: یک میلیون نفر

جواد خواجوی اصالتاً مشهدی است، او بازیگر تئاتر است و دستی هم بر نوازندگی دارد. اما هیچ کدام از این‌ها دلیل شهرتش نیست. مردم او را با پویانمایی و فیلم‌هایی که با لهجه مشهدی دوبله می‌کرد می‌شناسند. لهجه مشهدی و دیالوگ‌های بامزه‌ای که از قول شخصیت‌ها دوبله می‌کرد، کار جواد خواجوی را از افرادی که به شکل‌های مختلف در فضای مجازی ویدئوهای طنز منتشر می‌کنند، متفاوت کرده بود. چند ویدئوی نیمه‌سیاسی او که شخصیت‌هایی چون ترامپ و ملکه انگلیس در آن حضور داشتند، او را مشهورتر کرده است. حالا یک سال است که این ویدئوهای طنز باعث شده جواد خواجوی دیده شود و صفحه پرمخاطبی داشته باشد. او به تازگی در سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست بازی کرده و برای اولین بار حضور در قاب تلویزیون را تجربه می‌کند. جواد خواجوی در این سریال با بازیگرانی چون آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، اسماعیل محرابی و افسانه کمالی همبازی شده است.

*روزنامه خراسان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.