چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

پورعرب، فروتن و توسلی در اپرای «هفت شهر عشق»

 اپرای «هفت شهر عشق»

سینماپرس: ابوالفضل پورعرب، محمدرضا فروتن و هانیه توسلی به عنوان گروه بازیگران بخش نمایشی اپرای «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی زاده معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل پورعرب، محمدرضا فروتن و هانیه توسلی به عنوان گروه بازیگران بخش نمایشی اپرای «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی زاده، آهنگسازی منصور دانشور و تهیه کنندگی مرضیه مهدی زاده و علی آقایی نسب معرفی شدند.

اُپرای «هفت شهر عشق» به خوانندگی روزبه نعمت الهی، سالار عقیلی و روزبه بمانی دی ماه امسال در سالن وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت و اسفندیار قره باغی در نقش اهریمن، عباس عابدین زاده، ودود موذن و هادی قضات سولیست های این اُپرا هستند. این در حالی است که ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی به صورت زنده موسیقی این اُپرا را می نوازند.

در توضیح اپرای «هفت شهر عشق» آمده است:

«پروژه هفت شهر عشق بر اساس منطق الطیر عطار طراحی و نگارش و در آن از اشعار مولانا و حافظ نیز وام گرفته شده است. این اثر با ترکیبی از انواع هنرها و بهره گیری از آموزه های ادبی و هنری که سرشار از اشارات عرفانی است به صحنه می رود و برانگیخته (قهرمان داستان) برای رسیدن به سر منزل مقصود پای در این طریقت دشوار می نهد. د ست اندرکاران این اثر فاخر با مدد جستن از تصاویر بصری همگون با موسیقی در تلاشند تا در فضایی متفاوت به اجرای هفت وادی عشق عطار در تلاطمی از نور و صدا، صحنه و لباس، جلوه های ویژه بصری و میدانی و طراحی حرکاتی موزون بپردازند و هنرمندان سرشناس کشور در تخصص هایی متفاوت این اجرا را همراهی می کنند.

هفت وادی طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت و فنا مراحلی است که سالک طریقت آنها را طی می کند تا بدین معنی برسد که هر که خود شناخت، خدا را شناخت ...»

فروتن، توسلی و پورعرب بازیگران اُپرای "هفت شهر عشق" شدند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.