یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

۴۲ فیلمساز بین‌المللی میهمان پانزدهمین جشنواره «مقاومت» هستند

پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت»

سینماپرس: ۴۲فیلمساز از کشورهای مختلف به‌ عنوان مهمان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» از روز یکشنبه برای حضور در این رویداد سینمایی وارد تهران می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، در این دوره از جشنواره فیلم «مقاومت» سینماگرانی از کشورهای ونزوئلا، آمریکا، شیلی، تانزانیا، بنگلادش، آرژانتین، سوریه، روسیه، عراق، یمن، بحرین،  عربستان، لبنان،  فرانسه، اسپانیا، هند، اروگوئه، کانادا، ترکیه، بوسنی، انگلیس و چین حضور پیدا می‌کنند.

هشت نفر از مهمانان خارجی، داور جشنواره در بخش مسابقه بین‌الملل هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به مثابه بزرگ‌ترین گردهمایی و اجتماع سینماگران انقلاب و فیلمسازان انقلابی علاوه‌بر حضور حدود ۲۰۰ فیلمساز داخلی میزبان مهمانانی از پنج قاره و از ۲۳ کشور جهان خواهد بود.

در بخش بین‌الملل جشنواره در این دوره در مجموع ۹۰۶ فیلم از ۹۴ کشور متقاضی حضور بودند که ۲۴ فیلم از ۲۳ کشور به بخش‌های مسابقه راه پیدا کردند.

۲۴ فیلم شامل ۹ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم مستند از ۲۳ کشور به مرحله مسابقه جشنواره راه پیدا کرده‌اند که در این ترکیب، سوریه ۴  فیلم، روسیه ۳ فیلم، عراق ۱ فیلم، بحرین ۱ فیلم، عربستان ۱ فیلم، لبنان ۳ فیلم، فرانسه ۲ فیلم، اسپانیا ۱ فیلم، هند ۲ فیلم، آمریکا ۳ فیلم، اوروگوئه ۱ فیلم، کانادا ۱ فیلم، ترکیه و بوسنی ۱ فیلم و انگلیس و چین ۱ فیلم دارد.

نکته قابل توجه غیبت تعدادی از فیلم‌ها و فیلمسازانی است که به دلیل برخی فشارها و شرایط پیش آمده از حضور در این جشنواره خودداری کردند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.