یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

حضور فرزند شاعر نامدار فلسطین در جشنواره «مقاومت»

باسل الخطیب

سینماپرس: باسل الخطیب با فیلم سینمایی «پدر» در بخش بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت حضور دارد.

به گزارش سینماپرس؛ باسل الخطیب فیلمساز شهیر سوری و فلسطینی الاصل است. او فرزند شاعر نامدار فلسطین، یوسف الخطیب است.

در این خبر آمده است:  باسل الخطیب از سال ۱۹۹۲ تاکنون مشغول به فیلمسازی بوده است. اکثر کارهای او سریال‌هایی است که برای تلویزیون سوریه ساخته است. باسل الخطیب علاوه بر ساخت فیلم در سوریه، همواره برای دیگر کشورهای عربی در نقش کارگردان حضور داشته و فیلم ساخته است. او یکی از پرکارترین کارگردانان سوریه است که در سال‌های پس از جنگ، نقش برجسته‌ای در فیلمسازی مقاومت در سوریه داشته است. باسل الخطیب هیچگاه ریشه‌های فلسطینی خود را فراموش نکرده و آثار زیادی در مورد اشغال فلسطین ساخته است.

باسل الخطیب در مصاحبه‌ای با روزنامه مصری الشروق افشا کرد که فیلم «مریم» را با موضوع حوادث جنگ داخلی سوریه برای شرکت در جشنواره فیلم کن ارسال کرده، اما مسئولان جشنواره نامه‌ای برای وی فرستاده‌اند و اظهار داشته‌اند که این فیلم از ارزش هنری بالایی برخوردار است، اما به این دلیل که توسط وزارت فرهنگ سوریه تهیه شده ‌است نمی‌تواند در این جشنواره پذیرفته شود.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.