یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

برنده جایزه «چشم طلایی» کن در «سینماحقیقت»

 مستند «جاده سامونی»

سینماپرس: مستند «جاده سامونی» که برنده جایزه بهترین مستند هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن موسوم به «چشم طلایی» شد، در دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، «جاده سامونی» که یکی از فیلم‌های حاضر در بخش «دو هفته کارگردانان» کن ۲۰۱۸ بود، به سبب سبک هوشمندانه فیلمسازی، فاصله مناسب در زاویه دید روایت داستان، نگاهی حساس و استفاده درخشان از انیمیشن در قدرت بخشیدن به داستان‌گویی، به عنوان برنده جایزه «چشم طلایی» بهترین مستند از هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن معرفی شد.

در خلاصه موضوع این اثر مستند آمده است: در حومه روستای شهر غزه و در یک گروه کوچک از کشاورزان «خانواده سامونی» جشن عروسی برپاست؛ این اولین جشن آن‌ها پس از آخرین جنگ است. آمال، فواد، برادران و عموزاده‌های آنها، والدین و خانه‌ها و درختان زیتون خود را از دست داده‌اند و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند، در حال بازسازی است. حال آن‌ها با مشکل‌ترین کار خود مواجه هستند: این که پازل خاطرات‌شان را در کنار هم کامل کنند...

«جاده سامونی» در مدت زمان ۱۲۸ دقیقه، تولید مشترک سال ۲۰۱۸ کشورهای ایتالیا و فرانسه است. «استفانو ساوونا» فیلمبردار و کارگردان این فیلم است. سرب (۲۰۰۹)، کاخ عقاب‌ها (۲۰۱۱)، تحریر:‌ میدان آزادی (۲۰۱۱) و شوق ارتو (۲۰۱۳) از دیگر آثار این مستندساز ۴۹ ساله اهل پالرمو ایتالیا است.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.