یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

شوالیه هنر و ادبیات فرانسه میهمان جشنواره فیلم مقاومت

جان جیانویتو

سینماپرس: «جان جیانویتو» استاد کالج امرسون آمریکا و دارنده عنوان شوالیه هنر و ادبیات وزارت فرهنگ فرانسه در سال ۲۰۰۱ میهمان جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» می‌شود.

به گزارش سینماپرس؛ جیانویتو علاوه بر داشتن سمت استادی در کالج امرسون، در دانشگاه‌های ماساچوست بوستون، رد آیلند، و دانشگاه بوستون تدریس کرده است.

در این خبر آمده است: سینمای جیانویتو دارای گرایش سیاسی است که سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا در جنگ‌های خلیج فارس و افغانستان، و همچنین حضور نظامی آمریکا در فیلیپین را به نقد کشیده است. او سینمای خود را در برابر «سینمای غفلت و بیگانگی» قرار می‌دهد. او در سال ۲۰۰۱ از سوی وزارت فرهنگ فرانسه موفق به کسب عنوان شوالیه در هنر و ادبیات شد.

او به فیلمسازی و نقد فیلم نیز اشتغال دارد. در سال ۲۰۰۷ مستند Profit Motive and the Whispering Wind را ساخت که جوایز بسیاری را دریافت کرد و مجله معتبر Time Out، این اثر جیانویتو را در میان ۵۰ مستند برتر طول تاریخ جای داد. آثار جیانویتو در جشنواره‌های بزرگی چون ونیز، لوکارنو، و تورنتو به نمایش در آمده و حائز جایزه شده‌اند.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

نظرات

  • ۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۱:۲۵
    0 0
    شما عنوان شوالیه را استعماری و نماد سرمایه داری می دانستید حال شما را چه شده است؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.