جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

سینمای مقاومت از منظر اهالی سینما/۳

سیدزاده: جشنواره مقاومت باید محفلی برای دلسوختگان عرصه مقاومت اسلامی و دفاع مقدس باشد

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: یک سری آدم های دل سوخته در اقصی نقاط دنیا همانطور که از نظر سیاسی و نظامی نگاه شان به عنوان ام القرای اسلام به جمهوری اسلامی ایران است از نظر فرهنگی هم نگاه شان به جشنواره فیلم مقاومت است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت یک سنگ بنایی است برای اینکه آدم هایی که نفس شان برای این مقوله می تپد در عرصه فرهنگی و هنری بتوانند حضور پیدا کنند و حرف شان را بزنند. این جشنواره به نوعی با این انگیزه آغاز به کار کرد و هدف اصلی ایجاد آن برای این بود که محفلی باشد برای دلسوختگان عرصه مقاومت اسلامی و دفاع مقدس.

سیدزاده ادامه داد:آیا جشنواره فیلم فجر که برای به نمایش گذاشتن سینمای انقلاب اسلامی بنیان گذاری شد توانسته به وظیفه خود عمل کند که جشنواره مقاومت عمل کند؟ به شکل نسبی هیچ یک به وظیفه خود عمل نکردند اما جشنواره مقاومت به دلیل اینکه آدم های دل سوخته در آن هستند قدری در مسیر حرکت می کند، انحراف دارد اما باز هم راه را درست می رود. اما از آنجا که حوزه فرهنگ در کشور ما مورد بی مهری شدید قرار گرفته و مسئولان آنچه را باید از فرهنگ بخواهند نمی خواهند و فرهنگ وسیله ای برای رسیدن به مقاصد سیاسی آقایان شده است و به همین دلیل جشنواره ها در مسیرشان درست حرکت نکرده و نمی کنند همه دچار انحراف و انحطاط شده اند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: با همه کمبودها، ضعف ها، انحرافات و کاستی ها همین که بسیج به عنوان نیرویی کاملاً مردمی پشت جشنواره فیلم مقاومت است این رویداد را بدل به رویدادی بسیار ارزشمند کرده؛ من خوشحال می شوم وقتی  یک فلسطینی یا یمنی را می بینم که می گویند این جشنواره یک کورسو است یک چراغ راه است؛ من شخصاً از شنیدن این حرف ها بسیار مشعوف می شوم هرچند که آنچه باید باشد نشده و جشنواره ضعف فراوان دارد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: یک سری آدم های دل سوخته در اقصی نقاط دنیا همانطور که از نظر سیاسی و نظامی نگاه شان به عنوان ام القرای اسلام به جمهوری اسلامی ایران است از نظر فرهنگی هم نگاه شان به جشنواره فیلم مقاومت است و این وظیفه دست اندرکاران و متولیان این رویداد فرهنگی و هنری است که با دقت همه جوانب را در نظر داشته باشند، از مسیر اصلی شان منحرف نشوند و تمام توان خود را به کار برند تا این جشنواره بتواند به بهترین شکل ممکن در سطح جهان تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.