دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

شاه آبادی در نشست با روسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور؛

تدوین سامانه الکترونیکی کارشناسان در معاونت صدا

شاه آبادی در نشست با روسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور

سینماپرس: معاون صدای رسانه ملی از تدوین سامانه کارشناسان در این معاونت خبر داد.

به گزارش سینماپرس؛ حمید شاه آبادی در نشست مشترک با روسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور گفت: در این سامانه تمام کارشناسان از جمله کارشناسان حوزه سلامت ابتدا شناسایی و سپس حوزه عملکردشان مشخص و در پنج درجه سطح بندی می‌شوند.

وی از انجمن‌های علمی پزشکی خواست تا کارشناسان معتبرشان را برای ثبت در این سامانه معرفی کنند و افزود: از سال آینده هیچ کارشناسی بدون گذراندن مراحل لازم در شبکه‌های مختلف صدا حضور نخواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رسانه و سلامت به سبب نیاز آحاد جامعه نیاز به ارتباط مستمر دارند، گفت: باید اینگونه جلسات و ارتباط‌های رسانه با جامعه پزشکی مستمر باشد، زیرا این نیاز مشترک رسانه و جامعه پزشکی است.

معاون صدا با بیان اینکه این معاونت با رویکردی رو به جلو به ساخت و برنامه ریزی خواهد پرداخت، افزود: اذعان داریم که جامعه پزشکی هرجا حاضر شده اعتبار و آبروی بزرگی در کشور داشته و وظیفه همگان است که این اعتماد عمومی به جامعه پزشکی خدشه دار نشود.

شاه آبادی گفت: برخی نقش‌ها (شخصیت منفی) از اعضای جامعه سلامت در برخی برنامه‌های رسانه ملی (مجموعه‌های تلویزیونی) هرچند مکدرکننده است، اما رسانه از آنجا که نماد افکار عمومی است و گلایه‌های جامعه هم از رسانه و هم از جامعه پزشکی (مثلا بیمارستان ها) وجود دارد پس نیاز به بیان دارد.

وی افزود: پیشرفت‌های چشمگیر حوزه پزشکی پس از انقلاب اسلامی از شرایطی که دکتر از دیگر کشور‌ها می‌آوردیم تا امروز که در پی گردشگران سلامت هستیم بسیار قابل توجه بوده است که نتیجه تلاش جامعه پزشکی، انقلاب اسلامی، عزم مردم و وجاهت جامعه پزشکی است.

معاون صدا وظیفه رسانه را در کنار آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت مردم، بیان حرف مردم نیز برشمرد و گفت: رادیو با سیما کارکرد متفاوتی دارد و در سیما نیاز مخاطب بیشتر سرگرمی است.

شاه آبادی افزود: رسانه نیز هوشمندانه از برنامه‌های سرگرمی که نیاز مخاطب است آغاز می‌کند و به سمت مصلحت مخاطب پیش می‌رود.

وی با اشاره به ساخت ۱۴۴ قطعه نمایش در شبکه رادیونمایش گفت: شبکه رادیوسلامت نیز می‌تواند برای دیگر شبکه‌ها همچون شبکه رادیونمایش برنامه تولید کند.

معاون صدای رسانه ملی افزود: بدنه کارشناسی در رادیو متفاوت از سیماست هرچند ما بخش مالی نداریم و گاه بضاعت پرداخت حق الزحمه به کارشناسان را نداشته ایم، اما در سیما برخی برنامه‌ها به صورت مشارکتی ساخته می‌شود و بخش خصوصی با گرفتن مبالغی از پزشکان آنان را در این برنامه مشارکتی که حق ساخت آن را کسب کرده است شرکت می‌دهد و امیدواریم مسئولان سیما از این امر مبری باشند.

شاه آبادی گفت: معاونت صدای رسانه ملی برای همکاری به سوی انجمن‌های علمی دست دوستی دراز می‌کند تا کارشناسان معتبرشان را معرفی و تایید کنند.

وی با اشاره به تدوین سامانه الکترونیکی کارشناسان در معاونت صدا افزود: مرحله شناخت کارشناسان انجام شده و اکنون مراحل تعیین حوزه‌های عملکرد و سطح بندی کارشناسان مختلف از جمله کارشناسان حوزه سلامت در دست اجراست که تا سال آینده تکمیل و قابل استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و پزشکی اعتماد قابل توجهی به رسانه وجود دارد، گفت: اگر این تاثیر نبود پزشکان خاطی و سودجویان به حضور در رسانه ملی طمع نمی‌کردند و ما از انجمن‌ها درخواست می‌کنیم تا با اعضای خاطی خود برخورد کنند.

معاون صدا با بیان اینکه میانگین مخاطبان رادیو در جهان ۳۰ درصد جمعیت است، افزود: تعداد مخاطبان رادیو از ۲۸ درصد در سال ۹۳ اکنون به ۳۶ و هفت دهم درصد افزایش یافته است.

شاه آبادی گفت: میانگین استفاده مخاطبان از ۱۶ شبکه رادیویی ملی در کشور روزانه یک ساعت و ۵۶ دقیقه است.

وی افزود: دوسوم جمعیت مخاطب رادیو نیستند که آمار زیادی است، اما یک سوم جمعیت که مخاطب رادیو هستند به آن اعتماد دارند.

شاه آبادی گفت: رادیو در سبک زندگی مخاطبانش تاثیرپذیری مناسبی دارد، اما موظفیم به صورت تخصصی تمایلات مخاطب را بشناسیم و براساس شکل رسانه‌ای آن‌ها را ارائه کنیم.

معاون صدای رسانه ملی افزود: رسانه در هرحال موظف است به عنوان نماد حاکمیت پاسخگوی تمام فراز و فرود‌های جامعه نیز باشد.

شاه آبادی با اشاره به پیشنهاد رئیس سازمان نظام پزشکی برای تشکیل کمیته تخصصی مشترک معاونت صدا و انجمن‌های علمی پزشکی گفت: نماینده ما در این کمیته مدیر شبکه سلامت است و انجمن‌های پزشکی نیز نماینده خود را معرفی کنند تا در حوزه سلامت مسائل مورد نظر در این کمیته بررسی و نتیجه آن به صورت کارشناسی برای تصمیم گیری‌های رسانه‌ای ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه الگوسازی تنها وظیفه رسانه نیست، افزود: الگوسازی نیاز به همکاری‌های آموزش و پرورش، جامعه و خانواده دارد، اما رسانه نیز نقش بسزایی در این امر ایفا می‌کند.

معاون صدای رسانه ملی از آمادگی این معاونت برای ساخت مستند زندگی ۵۰ متخصص پزشکی در سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: انجمن‌های علمی پزشکی در حوزه‌های تخصصی خود شخصیت‌هایی را که ظرفیت رسانه‌ای برای ساخت این مستند‌ها دارند معرفی کنند.

وی افزود: مقدمات تولید تا پایان سال ۹۷ به پایان خواهد رسید و در سال ۹۸ تولید و پخش این مستند‌ها اجرا می‌شود.

شاه آبادی گفت: فعالیت کارگروه تخصصی سلامت در معاونت صدا و اجرای دستاورد‌های آن می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر بخش‌های رسانه ملی باشد که در صورت موفقیت در تمام بخش‌های این رسانه اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.