سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

بازدید ۲ نماینده مجلس از شبکه‌های برون مرزی صداو سیما؛

صداوسیما و بخش برون‌مرزی آن از مولفه‌های مهم تحکیم امنیت ملی‌اند

بازدید ۲ نماینده مجل از شبکه های معاونت برون مرزی صداوسیما

سینماپرس: ۲ نماینده مجلس شورای اسلامی امروز ۶ آذرماه از مجموعه سعادت آباد برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید و با مدیران بخش‌های مختلف این مجموعه دیدار کردند.

به گزارش سینماپرس، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون صنایع و معادن از استودیوها، اتاق‌های خبر و دیگر بخش‌های شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی مجموعه سعادت آباد معاونت برون‌مرزی دیدن کردند و با فرایند تهیه، تولید و انتشار خبر در این شبکه‌ها آشنا شدند.

همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون صنایع و معادن از نزدیک با استودیوها، اتاق‌های خبر و دیگر بخش‌های شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی مجموعه سعادت آباد معاونت برون‌مرزی دیدن کرده و با فرایند تهیه، تولید و انتشار خبر در این شبکه‌ها آشنا شدند.

پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما ضمن خوش‌آمدگویی به نمایندگان مجلس، شبکه‌های برون‌مرزی را تریبون‌های شناخته‌شده و پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی توصیف و خاطرنشان کرد: شبکه‌های برون‌مرزی به عنوان ابزارهای نظام برای تصویرسازی از جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل، تبیین مواضع برحق نظام، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در ایران‌هراسی و مقابله با جبهه مقاومت و همچنین حفظ مخاطبان جبهه مقاومت و دوست‌داران ایران در سطح جهان به شمار می‌روند که این وظایف بسیار سنگین است.

همایون یوسفی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر گستردگی و نفوذ بسیار خوب رسانه‌های برون‌مرزی در میان مخاطبانی از کشورهای مختلف جهان عنوان کرد: صداوسیما، یکی از مولفه‌های مهم امنیت ملی است و در بین قسمت‌های مختلف صداوسیما، اهمیت حوزه برون‌مرزی در تثبیت جایگاه امنیت ملی بسیار بارزتر است؛ اما متاسفانه اهمیت این جایگاه کمتر درک شده است. از طرفی دیگر، تولید محتوا و خبررسانی در شبکه‌های برون‌مرزی، کار بسیار سختی است اما با این‌حال، این شبکه‌ها توانسته‌اند با عملکرد سنجیده خود، در چارچوب نظام و منافع ملی گام بردارند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

یوسفی در ادامه ضمن اشاره به حضور موثر و پررنگ شبکه‌های برون‌مرزی در مقایسه با شبکه‌های غربی و آمریکایی افزود: در کل دنیا، حوزه نفوذ رادیو وتلویزیون‌ها در حال کم‌رنگ شدن و حوزه نفوذ شبکه‌های اجتماعی و مجازی به شدت در حال رشد است. خوشبختانه، شبکه‌های برون‌مرزی با درک این مساله، علاوه بر تولید رادیو و تلویزیون، به طور همزمان در حوزه شبکه‌های مجازی نیز فعالیت قابل قبولی دارند و با تقویت این حوزه می‌توانند بر دامنه اثرگذاری خود بیافزایند.

سید مهدی مقدسی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز پس از بازدید از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی در خصوص عملکرد این شبکه ها و تاثیری که می توانند در فضای بین الملل داشته باشند، گفت: یکی از راه های معرفی فرهنگ یک کشور به خصوص معرفی مواضع آن کشور در فضای بین الملل، از طریق شبکه های برون مرزی است. شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی نیز علی رغم اینکه جوان هستند، ولی خوشبختانه در تولید محتوا و سرعت انتقال خبر در مقایسه با شبکه هایی مثل CNN و سایر غول های خبری، جهشی قابل قبولی داشتند و البته بازدیدی که صورت گرفت، شناخت ما را از این شبکه بیشتر کرد. علاوه بر خبررسانی، شبکه های برون مرزی ما نقش تاثیرگذاری را در معرفی فرهنگ غنی و کهن ایران برای مخاطبان بین المللی، معرفی ابعاد مختلف زندگی مردم و نوع شناختی که بایستی دنیا از ما داشته باشد، ایفا می کنند. در حال حاضر اغلب رسانه های قدرتمند دنیا علاوه بر اینکه درصدد مقابله و سانسور خبرسانی ما هستند، سعی می کنند چهره زشتی از ایران برای جهانیان به تصویر کشند و این جزو رسالت شبکه های برون مرزی است که چهره واقعی ایران را برای دنیا به نمایش بگذارند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تولید محتوا در این شبکه ها افزود: نکته دیگری که حائز اهمیت است موضوع تولید محتوا در خبر، سرعت انتقال خبر و پیام و قدرت و میزان نفوذ و اثرگذاری این پیام است که خوشبختانه مشاهده می شود که شبکه های برون مرزی در این موارد به خوبی کار کرده است البته هنوز جای کار فراوانی وجود دارد و این شبکه ها می توانند در انجام رسالت خود از حمایت مجلس نیز برخوردار باشند و می توانند با بهره گیری از ظرفیت گروه های دوستی در مجلس با سایر گروه ها در کشورهای مختلف، روابط دوستانه برقرار کنند و پیام های خود را از این طریق به گوش مخاطبان خود در کشورهای مختلف برسانند. چون این گروه ها مردمی و فرادولتی اند و اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند. همچنین شبکه های برون مرزی می توانند بستر مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، توانمندی ها و دستاوردهای علمی، پزشکی، تولیدات و محصولات داخلی باشند. ما موظفیم در مجلس با تمام توان از شبکه های برون مرزی حمایت کنیم تا ان شاالله رسالتی که برای آن ها تعیین شده به درستی به انجام برسد.

در پایان، همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دیدارهای این‌چنینی را در درک اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی بسیار مفید دانست و اظهار امیدواری کرد که بتوان با تداوم این بازدیدها، گامی موثر در جهت رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما برداشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.