سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

گبرلو:

باید در عرصه ترویج فرهنگ و هنر و تفکر مقاومت عمل کرد

محمود گبرلو

سینماپرس: محمود گبرلو منتقد سینما بیان کرد: تا وقتی مقاومت باشد سینمای مقاومت و هر آن چه مرتبط با مقاومت است می تواند حضور داشته باشد و جدی گرفته شود.

محمود گبرلو منتقد سینما در گفت و گو با ستاد خبری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در خصوص جایگاه سینمای مقاومت عنوان داشت: تا وقتی مقاومت باشد سینمای مقاومت و هر آن چه مرتبط با مقاومت است می تواند حضور داشته باشد و جدی گرفته شود. ما کشوری آرمان خواه و در حوزه مقاومت عدالت خواه و طرفدار مظلوم و مخالف ستم هستیم، بنابراین در این حوزه نیز فعالیت می کنیم و جدی هستیم. هم چنان مردم فرزندان خود را به خارج از کشور برای مبارزه و عدالت خواهی و حق طلبی می فرستند که نشان دهنده جدیت این موضوع در مسائل روزمره زندگی مردم است. سینما یک رسانه برتر برای بیان اعتقادات ، دیدگاه ها و نظرات است. سینمای مقاومت می تواند بسیار راحت، کاربردی و صمیمی در مخاطب جهانی تاثیر بگذارد و حرف ها را منتقل نماید. وی در ادامه افزود: ما حتی اگر صدها کتاب چاپ کنیم و بیانیه صادر کنیم و سخنرانی های مختلف داشته باشیم هیچ وقت به اندازه یک فیلم سینمایی تاثیر گذار نیست. وقتی چنین قدرتی می تواند در ایران به دست فیلم سازان ما به وجود بیاید باید از آن بهره برد. اگر سینمای مقاومت نباشد باید متاثر شد و احتمال داد که حوزه مقاومت در حال سست شدن و بی توجهی است.

وقتی سینمای مقاومت وجود داشته باشد طبیعتاً فیلم ساز و فیلم  مقاومت هم وجود دارد که می تواند مخاطبان جهانی خود را داشته باشد.

او با اشاره به این که هر جشنواره ای آرمان های خود را دارد بیان داشت: مهم این است که سینمای مقاومت چگونه می تواند ماندگار و تاثیرگذار شود که لازمه آن شناخت بهتر و عمیق تر از جامعه خود است. باید مردم خود را خوب درک کند و آرمان های مردم را به شوخی نبیند و سطحی نگاه نکند. وی در ادامه عنوان داشت: هر اتفاقی که در جهان می افند و ظلمی به مظلوم می شود مردم ایران ناخودآگاه عکس العمل نشان می دهند و منتظر سیاستمداران و مسئولین نمی مانند. وقتی تا این حد نسبت به مقاومت حساسیت وجود دارد طبیعتاً سینمای مقاومت می تواند تاثیر گذار باشد. وی در خصوص ماندگاری سینمای مقاومت بیان داشت: باید مسئولین و سیاست مداران در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی،  سینما را نیز جدی بگیرند و به آن توجه کنند، همان قدر که بر روی امکانات نظامی کشور سرمایه گذاری می کنند تا با اقتدار حرف اول را بزنیم، باید در عرصه ترویج فرهنگ و هنر و تفکر مقاومت عمل کرده و بر روی ابزار سینما سرمایه گذاری کنیم. اگر شما قدرت نظامی داشته باشید، اما تفکر فرهنگی نداشته باشید موفق نمی شوید که این دو باید به شکل موازی مورد حمایت جدی سیاست مداران فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی به ویژه دولت قرار گیرد که در آن صورت سینمای مقاومت خوبی خواهیم داشت، در دنیا حرف های خوبی می توان زد و حرف ها را می توان به دنیا منتقل کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.