سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

موج تغییر مدیران سازمان سینمایی در راه است؟

آرم سازمان سینمایی

کیهان: احتمالا بسیاری از مدیران سازمان سینمایی به زودی تغییر خواهند کرد.

با حضور مدیر جدید سازمان سینمایی به زودی شاهد تغییراتی در سطوح مختلف مدیریتی این سازمان خواهیم بود، هر چند که برخی از این تغییرات، قابل تأمل و نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

پس از حضور حسین انتظامی در رأس امور سینمایی کشور، رایزنی‌ها درباره تغییر مدیران این سازمان آغاز شده و به زودی شاهد جابه‌جایی‌هایی در این سازمان خواهیم بود.

از تغییرات احتمالی، برکناری مدیری است که اخیرا حاشیه‌های زیادی داشته است و حتی وزیر ارشاد نیز چندی پیش توئیتی را در کنایه به یکی از فعالیت‌های وی نوشته بود.

با این حال، شنیده‌ها حاکی است که این‌جابه‌جایی‌ها، قابل تأمل و بعضا نگران‌کننده هستند. به‌طور مثال، یکی از احتمالات این است که اغلب مدیران جایگزین، افرادی غیرمتخصص و به ویژه از میان مدیران ناکام و کنارگذاشته شده معاونت هنری وزارت ارشاد خواهند بود. این احتمال از آنجا قوی به نظر می‌رسد که اغلب اعضای تیم حسین انتظامی، مدیران عرصه تئاتر و هنرهای تجسمی هستند. ازجمله این افراد می‌توان به یک مدیر برکنار شده تئاتری ‌اشاره کرد که از قضا قبلا هم نامش به عنوان یکی از نامزدهای ریاست سازمان سینمایی شنیده شده بود. گویا از ابتدا نیز نام وی به این دلیل برای این سمت مطرح شده بود تا زمینه برای حضور وی در جمع مدیران سینمایی فراهم شود و غیرمتخصص بودن وی به این وسیله تعدیل شود.

به هر حال، باید منتظر بود و دید که با توجه به شرایط نه چندان نامساعد سینمای کشور، اتفاقات پیش رو چه ثمراتی خواهد داشت و آیا وضعیت مدیریت سینما به سود فرهنگ و هنر کشور و به ویژه اهالی سینما، تغییر خواهد یافت؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.