چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

معاون سیمای رسانه ملی::

هر سال ۵۰ درصد به بودجه سریال سازی اضافه کرده‌ایم / ۴۰ سریال در حال تولید است

مرتضی میرباقری معاون سیما در ششمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی

سینماپرس: مرتضی میرباقری درباره بودجه سریال سازی بیان کرد: طبق آخرین نظر سنجی ها علاقه مندی مردم به سریال‌ها در رتبه نخست قرار دارد بر این اساس ۵۰ درصد به بودجه سریال سازی در تلویزیون اضافه کرده‌ایم.

به گزارش سینماپرس، سیدمرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی شب گذشته ۶ آذرماه در نشست رییس رسانه ملی با عوامل ساخت مجموعه های نمایشی سیما، با اشاره به نتایج نظرسنجی ها درباره میزان علاقه مردم به سریال‌های تلویزیونی گفت: طبق آخرین نظرسنجی ها علاقه مندی مردم به سریال‌ها در رتبه نخست قرار دارد و بر این اساس ۵۰ درصد به بودجه سریال سازی در تلویزیون اضافه کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: توفیق داشتیم با تدابیر رییس سازمان صداوسیما، جلساتی با حضور کارگردانان، تهیه کنندگان و بخشی از عوامل اصلی سریال سازی تلویزیون خدمت رهبر معظم انقلاب برسیم و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه از نظرات راهگشای معظم له بهره‌مند شویم.

میرباقری با اشاره به برگزاری سه جلسه در این زمینه با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در این جلسات در ابتدا بخش عمده زمان در اختیار هنرمندان عزیز بود تا نقطه نظرات خود را مطرح کنند و در نهایت ایشان مطالبی را فرمودند. باتوجه به اینکه جلسات پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا تشکیل می شد ایشان در روز جمعه و بعد از جلسه اخیر لطف کردند و دست نوشته ای پیرامون توصیه های خودشان را برای همکاران نوشتند و به ما منتقل شد.

معاون سیما با بیان اینکه ما بهترین مخاطب این توصیه ها را شما مدیران سیما و کارگردانان و تهیه کنندگان و نویسندگان  دیدیم، افزود: مطالبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند مخاطب عمده اش جمع حاضر است که در این زمینه با رسانه ملی همکاری می‌کنند، از این رو برای مطلع شدن شما هنرمندان تصمیم به رونمایی از دست نوشته ایشان گرفتیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ سریال در حال تولید است و ۲۰ سریال هم در پیش تولید قرار دارد.

معاون سیما در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم ایران علاقمند به سریال‌های ایرانی هستند، اظهار کرد: طبق آخرین نظرسنجی ها درباره سبد مصرف رسانه ای مردم ایران در ساختارها و موضوعات مختلف و علایق آنها، رتبه اول مربوط به سریال است.

وی ادامه داد: ۷۱/۷ درصد از  مردم ایران به طور متوسط روزی ۱۰۵ دقیقه سریال ایرانی می بینند و ۳۵/۳ درصد هم سریال خارجی می بینند که به طور متوسط روزی ۴۱ دقیقه است.

میرباقری با بیان اینکه در دوره علی عسکری، از نظر بودجه ای هر سال ۵۰ درصد به بودجه سریال سازی اضافه شده است، گفت: این در حالی است که به بودجه صداوسیما ۱۰ درصد اضافه شده است و در شروع کار ما و در دوره جدید فقط امکان پخش یک باکس سریال ایرانی وجود داشت.

وی در پایان اظهار کرد: کارها در این زمینه در حال تحقق است و امیدواریم شرایطی فراهم کنیم که منویات مقام معظم رهبری را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.