چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

دارابی: امور بانوان در متن مسائل استراتژیک و راهبردی رسانه ملی است

علی دارابی

سینماپرس: معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: امور بانوان رسانه ملی در متن کارها قرار دارد، مقوله‌ای که نه از جنس تشریفات بلکه شامل مسائل استراتژیک و راهبردی است.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در نوزدهمین همایش دفاتر امور بانوان رسانه ملی که در مشهد  گفت:  اگر می‌خواهیم اتاق فکر، شورای راهبردی، هیات اندیشه‌ورز در حوزه زن، خانواده، سبک زندگی، جمعیت و آسیب‌های اجتماعی که مسائل اصلی کشور هستند را بکار گیریم و به بانک جامع و سامانه کامل کارشناسان در حوزه بانوان دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه به برنامه‌سازی بپردازیم باید در حوزه‌های مختلف به حضور زنان اهمیت بدهیم.


وی  با بیان اینکه مباحث زنان و خانواده، مسائلی بنیادین و تخصصی هستند گفت: ورود به آن ها، پرداختن و برنامه‌سازی و استفاده از کارشناسان با صلاحیت باید مرکزی با صلاحیت نظارت باشد.


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: شناسایی، بکارگیری، جذب و ارتقاء نیروی انسانی متخصص، حرفه‌ای، کارآمد، تربیت نیرو و کادرسازی در این حوزه و نیز ایجاد فضای معنوی، فرهنگی، اخلاقی و گسترش آن در سازمان مستلزم ساز و کاری است که امور بانوان کمک بایسته‌ای به آن می‌کند.


دارابی با بیان اینکه اگر در عرصه جنگ نرم می‌خواهیم در برابر تبلیغات زهرآگین دشمنان مقابله و نقش موثر داشته باشند باید به مسئله بانوان و خانواده اهمیت بیشتری بدهیم خاطرنشان کرد: صدا و سیما، سازمانی متنوع، متکثر با ابعاد مختلف فنی، سیاسی، فرهنگی، اداری، فراملی است و باید متناسب با آن آرایش رسانه‌ای را طراحی کرد.


وی گفت: همه این مسائل به ما یادآور می‌شوند که امور بانوان در متن کار‌ها قرار دارد، مقوله‌ای از جنس مسائل استراتژیک و راهبردی نه از جنس تشریفات.


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به انتظاراتی که از امور بانوان صدا و سیما می‌رود  ادامه داد: داشتن برنامه یا بیانیه ماموریت مبتنی بر زمانه و روزگار کنونی ما در قرن بیست و یکم، دارا بودن برنامه پنج ساله همراه با زمان‌بندی، تخصیص بودجه و اعتبار و تعیین دقیق جایگاه و ساختار تشکیلاتی مناسب و طراحی کارکرد‌های امور بانوان به مثابه یک راهبرد و نه فعالیت‌های کلیشه‌ای، از جمله مهمترین این انتظارات به شمار می‌روند.


دارابی با تاکید بر برنامه داشتن برای حضور در مهندسی پیام از سوی امور بانوان خاطرنشان کرد: اگر چه دستورات و ابلاغ‌های رسمی مهم هستند، اما اگر می‌خواهیم تصمیمات و سیاست‌های عملی در برنامه‌سازی لحاظ شوند باید برای این حضور برنامه مدونی پی‌ریزی شود.


وی خواستار ارتباط وثیق امور بانوان رسانه ملی با تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی شد و تصریح کرد: لازم است طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه‌ای به آن‌ها ارائه کنید و در حکم مشاوری امین و نقادی مشفق به همراهی با آن‌ها بپردازید.


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت نقش خانواده در جامعه ایرانی گفت: نهاد خانواده نقش مهمی در اقتدار و امنیت ملی دارد بنابراین باید به ارتباط نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی در تحکیم بنیان خانواده بیش از گذشته بها داد و برای این منظور طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه به منظور برنامه‌سازی در صدا و سیما ارائه کرد.


دارابی سبک زندگی و ترویج روحیه جهاد و مقاومت در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: همچنین باید به ارتباط خانواده و کرامت و منزلت انسانی افراد جامعه نیز اندیشید و برای این منظور هم برنامه داشت.


وی گفت: لازم است امور بانوان رسانه ملی، موج‌ها و پویش‌های جدید فمنیستی برگرفته از دنیای سکولار غرب را به خوبی رصد و برای مقابله با هجمه‌های آن برنامه‌ریزی کند.


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: جوانان امروز با دنیایی از پرسش، ابهام، تردید و شک روبرو هستند که باید پاسخی مستدل، باورپذیر، عقلانی و اقناع‌کننده به آن‌ها داد.


دارابی با تاکید بر شناخت و بکارگیری راهکار‌های صیانت از جوانان، دختران و زنان در رسانه ملی عنوان کرد: دوران مقابله صرف که کم اثر است سپری شده و باید به راهکار‌های تهاجمی اندیشید و در این زمینه ابتکار عمل داشت؛ نقش امور بانوان در این عرصه برای هویت‌بخشی و هویت‌یابی نسل جوان انکارناپذیر است.


وی ادامه داد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، رویدادی مهم در سطح بین‌المللی که سرآغاز نظام پربرکت جمهوری اسلامی شد؛ بر این اساس یکی از کارویژه‌های مهم امور بانوان در عرصه چهل سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود.


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما تبیین، تحلیل و بیان راه پر افتخار طی شده و چشم‌انداز و امید فراوان به آینده و فردای بهتر را رسالت امور بانوان در این زمینه دانست و گفت: افشای نقشه‌های دشمنان و روشنگری در این باره برای مخاطبان بانوان یک واجب عینی است؛ باید کارنامه انقلاب در عرصه آبادانی، استقلال، امنیت، آزادی، مشارکت سیاسی و اقتدار ملی را برای نسل امروز و فردا بازگو کرد و رسانه را در خط مقدم این جنگ نرم بکار گرفت.


دارابی با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معاونت استان‌ها از نیمه سال ۱۳۹۵ تشکیل شده است افزود: این ستاد برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته و علاوه بر این ستاد چهل سالگی انقلاب در سطح سازمان هم از نیمه سال گذشته شروع به فعالیت کرده و تدارک لازم را دیده است.


وی در ادامه به برخی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون به ویژه در حوزه زنان و ارتقاء شأن و کرامت انسانی آن‌ها اشاره و تصریح کرد: نظام اسلامی نگاهی فارغ از مسائل جنسیتی به زنان دارد و موجب رشد تشخص و منزلت انسانی و اجتماعی این قشر که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.