دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

انتظارات سینماگران از مدیریت جدید سینما/۱۱

روزبهانی: تأمین امنیت شغلی خواسته اصلی بسیاری از اهالی سینما از مدیر سازمان سینمایی است/ خانه سینما دغدغه ای برای رفع مشکلات سینماگران ندارد

محسن روزبهانی

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: تأمین امنیت شغلی خواسته اصلی بسیاری از اهالی سینما از مدیر سازمان سینمایی است و من امیدوارم بعد از مدت ها مدیری دغدغه مند اداره سینمای کشور را در دست گرفته باشد و کمک کند تا حداقل بخشی از مشکلات عدیده سینماگران حل شود.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «به وقت شام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی از سینماگران حمایت نداشته باشند ما باید چشم امیدمان به کجا و چه کسانی باشد؟ مدیران خانه سینما که رسماً با عملکردشان نشان داده اند دغدغه ای برای رفع مشکلات سینما و سینماگران ندارند و از همه جلسات شان هیچ خروجی مثبتی که به نفع سینماگران باشد حاصل نشده است.

وی ادامه داد: بیکاری گسترده سینماگران امروزه بیداد می کند و بسیاری از افراد در تأمین مایحتاج اولیه زندگی شان با بحران شدید مواجه شده اند و این اتفاق شایسته سینما و سینماگران کشور ما نیست.

روزبهانی سپس با بیان اینکه حوزه جلوه های ویژه در سینما نیازمند حمایت جدی و همه جانبه از سوی مسئولان سازمان سینمایی است اظهار داشت: جلوه های ویژه در سینمای ایران امروزه با مشکلات زیادی روبرو است ما برای ورود تجهیزات مورد نیاز به کشور با مشکل روبرو هستیم. افزایش قیمت ها ما را با بحران روبرو کرده از سوی دیگر به جای آنکه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی ما را در زیرمجموعه خود قرار دهند ما را به دست نهادهای نظامی سپرده اند این در حالی است که جلوه های ویژه کاری نظامی نیست کاری هنری است و مخصوص سینما!

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «حکایت عاشقی» و «ماهی سیاه کوچولو» خاطرنشان کرد: نکته تأسف برانگیز آنجا است که مسئولان مرتب قول می دهند اما در عمل هیچ خبری نیست و به قول های شان عمل نمی کنند. تغییر مکرر مدیران سینمایی هم قطعاً یکی از عواملی است که باعث می شود برخی از مدیران اگر هم بخواهند نتوانند به قول های شان عمل کنند. ای کاش مدیران بالاتر و مسئولان تصمیم گیر در رأس وزارت ارشاد تصمیمی اتخاذ می کردند تا ما آنقدر شاهد تغییر مکرر مدیران در سازمان سینمایی نباشیم.

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: تخصیص بیمه بیکاری و تخصیص بیمه های پایه تأمین اجتماعی و تکمیلی درمان به صورت ۱۰۰ درصد رایگان یکی از حداقل کارهایی است که مدیران سینمایی می توانند در وضعیت فعلی برای اهالی سینمای کشور و خانواده های آن ها انجام دهند. این وظیفه آن ها است و من امیدوارم بتوانیم به زودی شاهد به ثمر رسیدن این نیازها و مطالبات جدی اهالی سینمای کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.