یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

تحریم فیلم جدید فون تریه توسط سینماهای آمریکا

هالیوود

سینماپرس: ساخته جدید لارس فون تریه در سینماهای آمریکا پخش نخواهد شد.

به گزارش سینماپرس، پخش‌کنندگان فیلم جدید لارس فون تریه مجبور به تحریم این اثر شدند. این اتفاق به این جهت رخ داده که ۱۰۰ سالن سینما در ایالات متحده اقدام به پخش نسخه بدون رده بندی فیلم کردند. فون تریه که آثارش به خاطر محتوای ضد اخلاقی مشهور هستند در بهار امسال با فیلم جدیدش «خانه ای که جک ساخت» به جشنواره کن رفت اما با انتقادات زیادی رو به رو شد و حتی بخش قابل توجهی از مخاطبان آن سینما در حرکتی اعتراضی، سالن را ترک کردند.

در نتیجه این مسائل شرکت پخش کننده IFC که وظیفه توزیع فیلم در آمریکا را بر عهده داشت می‌خواست نسخه ای جدید از آن را که با حذفیاتی به رده R رسیده بود در سالن های سینما منتشر کند اما ۱۰۰ سالن سینما برنامه آنها را به هم زدند و نسخه اصلی که در جشنواره کن روی پرده رفته بود را برای مخاطبان به نمایش گذاشتند. در نتیجه MPAA یا انجمن سینمایی آمریکا که وظیفه رده بندی و صدور پروانه نمایش برای فیلم ها در سینمای آمریکا دارد اعلام کرد گواهی خودش را به ساخته جدید لارس فون تریه نخواهد داد.

اگرچه سابقه داشته که بسیاری از کارگردانان فیلم‌های سینمایی نسخه‌های بدون سانسور فیلم‌های خودشان را روی پرده سینماهای آمریکا ببرند اما ظاهرا نزدیکی تاریخ اکران نسخه سانسور شده و بدون سانسور باعث نقض قوانین MPAA شده و این انجمن با پخش «خانه‌ای که جک ساخت» مخالفت کرده است.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.