دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

شکست پاستاریونی با وجود حضور چهره اینستاگرامی

فیلم سینمایی «پاستاریونی»

خبرگزاری میزان: سهیل موفق برای فیلم پاستاریونی که از لحاظ ساختار و محتوا از سوی بسیاری از منتقدین مورد نقد قرار گرفته، حمید سپیدنام ملقب به مستر تیستر را به عنوان بازیگر انتخاب کرده و تا به کمک فالوورهای بالای وی در اینستاگرام اتفاقی مثبت در گیشه را تجربه کند. اتفاقی که متاسفانه در مورد فیلم پاستاریونی تاکنون رخ نداده است.

وضعیت اکران در سینمای ایران در نیمه دوم سوم به شدت مورد نقد اهالی سینما، تهیه کنندگان و صاحبان آثار سینمایی است. این انتقادات از جایی نشات می‌گیرد که اکثریت آنها از نحوه و نوع اکران و همچنین بی‌عدالتی در آن گلایه دارند.

از سویی تنوع ژانر در سینمای امروز طی سالهای گذشته به شدت کاهش پیدا کرده و همواره بیشترین تعداد سالن‌ها در اختیار آثار کمدی است. آثاری که امروزه به نوعی سینما را در سلطه خود قرار داده اند.

مستر تیستر هم به داد سینما نرسید/شکست پاستاریونی با وجود حضور چهره اینستاگرامی///////////////////////دوشنبه

از طرفی برخی فیلمسازان برای فروش بیشتر اثر خود در وضعیت نابسامان اکران از تمامی ظرفیت‌های موجود در تبلیغات، حاشیه سازی و غیره استفاده می کنند. به تازگی اما ابزاری روز به سینما اضافه شده است. ابزاری به نام حضور واینر یا چهره های ایسنتاگرامی به عنوان بازیگر که به دلیل فروش بیشتر اتفاق می‌افتد.

یکی از آثاری که در اکران پاییزی از این ترفند استفاده کرده پاستاریونی ساخته سهیل موفق است که بر خلاف انتظارات به هیچ وجه نتوانسته تضمین کننده گیشه پرفروش اثر باشد. این فیلم هم اکنون تنها 150 میلیون تومان فروش داشته است.

مستر تیستر هم به داد سینما نرسید/شکست پاستاریونی با وجود حضور چهره اینستاگرامی///////////////////////دوشنبه

موفق برای فیلم پاستاریونی که از لحاظ ساختار و محتوا از سوی بسیاری از منتقدین مورد نقد قرار گرفته، حمید سپیدنام ملقب به مستر تیستر را به عنوان بازیگر انتخاب کرده و تا به کمک فالوورهای بالای وی در اینستاگرام اتفاقی مثبت در گیشه را تجربه کند. اتفاقی که متاسفانه در مورد فیلم پاستاریونی تاکنون رخ نداده است.

شاید شکست اقتصادی پاستاریونی در گیشه برای سازندگان فیلم تاسف آور باشد اما در نگاهی دیگر تلنگری به حضور بازیگران غیر تخصصی به سینما می زند. تلنگری که بسیاری از بازیگران قدیمی امیدوارند هر چه سریعتر رخ داده و هر فرد بدون دانش بازیگری وارد این عرصه نشود.

این فیلم دومین تلاش سهیل موفق در عرصه کارگردانی محسوب می‌شود که پیش از این فیلم سینمایی "شکلاتی" را در کارنامه دارد. فیلمی که در جشنواره فیلم کودک اکران شد و نتوانست نظر اهالی رسانه را جلب کند.

سام درخشانی با فیلمی در ژانر کودک به سینماها می‌آید/پاستاریونی دومین اثر کارگردان شکلاتی

موفق طی همین دو اثر سینمایی خود نشان داده که مسیر سینمای کودک و نوجوان را انتخاب کرده و می‌خواهد این عرصه را در چرخه اکران عمومی سینماها در کشور جا بیندازد. اتفاقی که هم اکنون به صورت بسیار کمرنگ با اکران کمتر از ده فیلم در طی سال رخ می‌دهد.

پاستاریونی داستان غذاها است، البته نه هر غذایی! این فیلم یکی از بهترین ایده هایی که کمتر به آن پرداخته شده را در خود دارد و آن ایده آشنایی مردم با غذاهای اقوام ایرانی در قالب فیلم است.

فیلم با بریانی اصفهانی‌ها شروع می شود و کوشان وقتی رستوران پدرش در تهران را ورشکسته می بیند، قصد می‌کند که یک بریانی به جای رستوران فست فود پدرش در تهران را باز کند. رستورانی که به دلیل یک رقیب بسیار قدرتمند و مجلل در آن گوشه خیابان، پاستا دا پیتزا، رونق خود را از دست داده است.

سام درخشانی با فیلمی در ژانر کودک به سینماها می‌آید/پاستاریونی دومین اثر کارگردان شکلاتی

سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، محمد نادری، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضا فلاحی، کمند امیرسلیمانی، سامیار محمدی، محمد شاکری و حمید سپیدنام از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم پاستاریونی به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دورِ پولاتو کِش ماست بنداز، کش می‌چسبه به پول، موقع خرج کردن سختت می‌شه پولاتو در بیاری، اون وقت کمتر خرج می‌کنی.

نظرات

  • امین ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۲۹
    6 3
    فیلم بسیار زیبایی بود و ارزش چندبار دیدنو داره

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.