سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ به انتخاب «کایه دو سینما»

رشته خیال

سینماپرس: مجله فرانسوی «کایه دو سینما» فهرست برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ از منظر منتقدان خویش را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، مجله فرانسوی کایه دو سینما فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ را انتخاب کرد که مانند همیشه تلفیقی غافلگیرکننده از فیلم‌های آمریکایی و فیلم‌های محبوب بین‌المللی است.

این گروه فهرست خود را از بین فیلم‌هایی انتخاب کردند که در ۱۲ ماه گذشته در فرانسه روی پرده رفتند و به همین دلیل دو فیلم "رشته خیال" به کارگردانی پل تامس اندرسن و "پست" ساخته استیون اسپیلبرگ با وجود این که در ۲۰۱۷ اکران شدند، به این لیست راه پیدا کردند.

به گزارش ایندی‌وایر، "پسران وحشی" اولین فیلم بلند داستانی برتران ماندیکو در صدر فهرست کایه دو سینما قرار گرفته است. این فیلم درباره پنج پسر جوان – همه با بازی زنان – است که کنار هم قرار می‌گیرند تا کاپیتان سرکوبگر یک قایق بادبانی تسخیرشده را سرنگون کنند.

سریال کوتاه و چهار اپیزودی "Coincoin and the Extra-Humans" به کارگردانی برونو دومون در رده دوم فهرست است. کایه دو سینما سال گذشته نیز با انتخاب سریال "توئین پیکس: بازگشت" دیوید لینچ به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۷، مرز سینما و تلویزیون را محو کرد. "ژانت: کودکی ژاندارک" به کارگردانی دومون سال گذشته نیز دومین انتخاب منتقدان این نشریه بود.

فیلم تحسین‌شده "رشته خیال" که در ۲۰۱۷ در فهرست فیلم‌های برتر بسیاری از منتقدان و گروه‌های آمریکایی بود، در فهرست کایه دو سینما فیلم سوم است. "رشته خیال" با بازی دانیل دی لوئیس در نقش یک طراح مد وسواسی فوریه امسال در فرانسه اکران شد. فیلم نامزد شش جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم شد و جایزه بهترین طراحی لباس را برد. "پست" دیگر فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم در فهرست کایه دو سینما، فیلم ششم است.

جنجالی‌ترین فیلم فهرست، "خانه‌ای که جک ساخت" به کارگردانی لارس فون تریر است. این فیلم با بازی مت دیلون در نقش یک قاتل زنجیره‌ای، اولین بار در دنیا امسال در جشنواره کن روی پرده رفت و به خاطر خشونت صریح علیه زنان، بچه‌ها و حیوانات با انتقادهای زیادی روبرو شد.

کایه دو سینما در دهه ۱۹۵۰ توسط آندره بازن، ژوزف-ماری لو دوکا و ژاک دونیول-والکروز تأسیس شد و زمانی خانه بزرگانی چون ژان-لوک گدار و فرانسوا تروفو بود.

فهرست فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۸ به انتخاب کایه دو سینما به شرح زیر است:

۱- "پسران وحشی" (The Wild Boys) به کارگردانی برتران ماندیکو (فرانسه)

۲- "Coincoin and the Extra-Humans" به کارگردانی برونو دومون (فرانسه)

۳- "رشته خیال" (Phantom Thread) به کارگردانی پل تامس اندرسن (آمریکا/بریتانیا)

۴- "سوختن" (Burning) به کارگردانی لی چانگ-دونگ برای (کره جنوبی)

۵- " Paul Sanchez est revenu!" به کارگردانی پاتریسیا مازویی (فرانسه/بلژیک)

۶- "پست" (The Post) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (آمریکا)

۷- "تنها در ساحل در شب" (On the Beach at Night Alone) به کارگردانی هونگ سانگ‌سو (کره جنوبی/آلمان)

۸- "خانه‌ای که جک ساخت" (The House That Jack Built) به کارگردانی لارس فون تریر (دانمارک/فرانسه/آلمان/سوئد)

۹- "تابستان" (Leto) به کارگردانی کیریل سربرنیکوف (روسیه)

۱۰- "جزیره گنج" (Treasure Island) به کارگردانی گیوم براک (فرانسه)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.