سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

تام هنکس:

هالیوود، روایت نادرستی از جنگ عراق و افغانستان ارائه می‌دهد

تام هنکس

سینماپرس: «تام هنکس» هنرپیشه اسکاری گفت: هالیوود اغلب آن جایی نیست که تولیدکنندگان فیلم بخواهند داستان واقعی جنگ عراق و افغانستان را در آنجا بسازند.

به گزارش سینماپرس به نقل از واشنگتن تایمز، «تام هنکس» ستاره سینما و دارنده جایزه اسکار به انتقاد از روایت نادرست هالیوود از جنگ‌های عراق و افغانستان پرداخت.

«تام هنکس» هنرپیشه اسکاری گفت: هالیوود اغلب آن جایی نیست که تولید‌کنندگان فیلم بخواهند داستان واقعی جنگ عراق و افغانستان را در آنجا بسازند.

ستاره فیلم «نجات سرباز رایان» با موضوع جنگ جهانی دوم به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» اخیرا در رویداد «بنیاد الیزابت دال» به انتقاد از هالیوود در ارائه نادرست روایت‌ها به طیف گسترده مخاطبین پرداخت و در این مورد گفت: «من نمی‌دانم که آیا هالیوود می‌تواند داستانی موثق در مورد عراق و افغانستان را که خیلی بهتر و درست‌تر توسط فیلم‌های مستند و اخبار رسانه‌ها منتشر شده، خلق کند یا خیر. این کار سختی است و همیشه در این مورد بحث کرده‌ایم که بهترین جا برای ارائه و روایت این داستان‌ها کجاست؟ و بارها و بارها به این نتیجه رسیده‌ایم که هرجا باشد  در فیلم‌های هالیوودی نیست. این قضیه‌ای دیگر است و ترفند کار هالیوود اینجاست که چطور نگاه‌ها به آن ختم می‌شود؟

تام هنکس در ادامه تاکید کرد: «تیم‌های خلاق باید در حد امکان برای ساخت فیلم‌های جنگی منصفانه و بی‌طرفانه روایت‌گری کنند. عقیده من این است که در هالیوود بهترین کاری که هرکس می‌تواند انجام دهد گفتن داستان و روایت درست است و باید مورد وثوق باشد و اسطوره‌سازی شده نباشد یعنی آ» را نه بدتر و نه بهتر از واقعیت نشان دهد.»

تام هنکس اخیرا در فیلمی با عنوان «سگ تازی» اقتباسی از رمان «چوپان خوب» سال ۱۹۵۵ «سی‌اس فورستر» ایفای نقش کرده است. این فیلم تریلری در مورد نیروی دریایی و روایت‌گر داستان فرمانده‌ای‌ است که در تلاش است تا از کشتی‌های تجاری که در اقیانوس اطلس شمالی از آمریکا به سمت انگلستان در حرکت هستند محافظت کند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.