جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به کارگردانی جمال شورجه صورت گرفت

اتمام فیلمبرداری فیلم ضداستعماری «احمد بای» در الجزایر

فیلم سینمایی «احمد بای»

سینماپرس: فیلمبرداری فیلم ضداستعماری «احمد بای» که نخستین تولید مشترک سینمایی ایران و الجزایر محسوب می‌شود به کارگردانی جمال شورجه در شهر بوسعاده به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس روز گذشته فیلمبرداری فیلم سینمایی احمد بای در شهر بوسعاده جنوب شرقی الجزایر و روستای الحامل مدرسه علوم دینی زاویه به اتمام رسید و گروه ایرانی مستقر در الجزایره ازامروز طی چند نوبت به ایران بازخواهند گشت.

فیلمبرداری فیلم «احمد بای» به کارگردانی جمال شورجه و با حضور وزیر فرهنگ الجزایر و امیر موسوی، رایزن فرهنگی ایران، حدود چهار ماه پیش در شهرک سینمایی CADC الجزیره پایتخت الجزایر آغاز شده بود.

این فیلم داستان بخش‌هایی از زندگی احمد بای، مبارز و حافظ کل قرآن الجزایری را روایت می‌کند که در دوران حکومت عثمانی، حاکم منطقه قسنطینه در الجزایر بود و سال‌ها به مبارزه با استعمارگران فرانسوی پرداخت.

تهیه‌کنندگی این فیلم را «سمیره حاج جیلانی» از الجزایر برعهده دارد و یک تیم متخصص ایرانی در زمینه صحنه، دکور، کارگردان هنری، جلوه‌های ویژه، بدلکاری، چهره‌پردازی، فیلمبرداری و صدابرداری با جمال شورجه همکاری کردند و در عین حال شماری از هنرمندان الجزایری نیز با تیم ایرانی همکاری کرده و به صورت عملی آموزش دیدند.


این نخستین تجربه همکاری جمال شورجه با هنرمندان الجزایری بود و وی نخستین ایرانی است که کارگردانی یک فیلم را در الجزایر بر عهده گرفته است.
پیش از این نیز هنرمندان ایرانی در فیلم هایی در بخش گریم با الجزایری ها همکاری داشته اند که کار آنان با استقبال مواجه شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.