شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

اجرای نمایش «تیمون آتنی» در تماشاخانه شانو

نمایش «تیمون آتنی»

سینماپرس: نمایش «تیمون آتنی» به کارگردانی مهدی رضایی از ۱۸ آذرماه در تماشاخانه شانو به روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «تیمون آتنی» با نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهدی رضایی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا عیوضی، از هجدهم آذرماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه شانو به روی صحنه می‌رود.

این نمایش، نگاهی آزاد از نمایشنامۀ «تیمون آتنی» اثر ویلیام شکسپیر است که سه اجرا در جشنوارۀ فجر ۱۳۹۶ در عمارت نوفل‌لوشاتو (ارغنون سابق) داشته است؛ اثری که با استقبال مخاطبان در آن زمان قرار گرفت و همین سبب شد تا دوباره برای تعداد بیشتری از تماشاگران به نمایش درآید.

این اثرِ شکسپیر، از تراژدی‌های کمتر شناخته‌شدۀ او در ایران است؛ به گونه‌ای که در کشورهای صاحب سبک در زمینۀ هنرهای نمایشی، این متن مکرراً اجرا شده است؛ متنی که نگاه ویژه‌ای به انسان دارد.  مهدی رضایی با رویکردی نوین، این متن را بازنگری کرده و به تصویر کشیده که حرکتی پژوهشی در راستای خلق تئاترِ بدون متن (مبتنی بر بازیگر‌های بداهه‌پرداز) است. رضایی،  این نوع نمایش را نه‌تنها در جشنوارۀ فجر ۱۳۹۶ بلکه به‌عنوان پروژۀ عملیِ پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، در دانشگاه نبی‌اکرم (مهرماه ۱۳۹۶) به اجرا درآورده که در هر دو مورد، با استقبال استادان، دانشجویان، منتقدان و تماشاگران مواجه شده است.

در این نمایش مهدی رضایی، حمیدرضا عیوضی، فرزین فولادپنجه، بنیامین میلان، فرناز افشار و صدف روزبهانی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل «تیمون آتنی» عبارت‌اند از: مشاور کارگردان و طراح لباس: آتنا تندرو؛ طراح نور: مهدی رضایی؛ طراح گرافیک: یاشار مشیرفر؛ دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: عماد زارعی؛ مدیر صحنه: محمدعلی فرازی؛ مدیر اجرایی: حمیدرضا عیوضی؛ ساخت ویدیوهای تبلیغاتی: آیدین دلبسته، آیدا خدایی و یاشار مشیرفر؛ عکاس: ساره ارجمند؛ شعر، صدا و موسیقی تیزر: محمد افشار؛ مشاور تبلیغات: مهران عشریه؛ مدیر روابط عمومی: ندا کاوندی؛ تبلیغات مجازی: باربد طولابی (تهران‌تماشا)

پیش‌فروش بلیت این اجرا در سایت تیوال آغاز شده است. «تیمون آتنی» تا بیست‌وهشتم آذرماه، هرروز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانۀ شانو به نشانی خیابان وصال شیرازی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچۀ فرهنگی (بهنام) به اجرا درمی‌آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.