یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

جعفر گودرزی در نشست رسانه‌ای عنوان کرد:

جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی سلیقه محور برگزار نمی‌شود/ به دنبال حاشیه نیستیم

نشست خبری دوازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران

سینماپرس: نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی، صبح امروز یکشنبه ۱۸ آذر ماه در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی با حضور  کامران ملکی و جعفر گودرزی دبیر این دوره از جشن صبح امروز یکشنبه ۱۸ آذر ماه در خانه سینما برگزار شد.

در نشست «کامران ملکی»، بازرس انجمن منتقدان سینما ضمن خوش‌آمد به حضار گفت: از روزی که اولین نشریه شروع به نگارش نقد و تحلیل سینما کرد، جای فضایی که این آثار مورد قضاوت قرار بگیرد خالی بود. در ادامه بستر لازم صورت گرفت و جایگاه نقد و منتقد، جایگاه خودش را پیدا کرد و برای فیلم‌سازان هم مورد اهمیت قرار گرفت.

ملکی ادامه داد: نکته‌ای برای دوستان منتقد لازم است مورد توجه قرار بگیرد؛ ما نقد فیلم داریم، ولی نقد سینما کمتر داریم، که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم بیشتر فضای سینمایی کشور را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

جعفر گودرزی در ادمه این نشست با رونمایی از پوستر دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: امسال دومین سال است که برای این جشن پوستر طراحی می کنیم و پوستر این دوره را آرمان داودی طراحی کرده است.

نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران+پوستر

آرمان داودی طراح این پوستر توضیح داد: نزدیک به ۱۵ اتود برای پوستر زده شد که در این اتودها معنی نقد برای من از اهمیت بسیاری برخوردار بود. همچنین چند عینک از بازیگران مطرح سینمای جهان را دیدم و فکر کردم استفاده از عینک می تواند جذاب باشد، دوست داشتم عینک وودی آلن را در پوستر بگذارم اما در نهایت  تصمیم گرفتم تا عینک ساده تری را بگیرم البته در این پوستر نمی خواستیم به فرد خاصی اشاره کنیم.

در ادامه کامران ملکی عنوان کرد: بسیاری از اتفاقات، تحت‌الشعاء شرایط سخت فعلی کشور است. تهیه و تأمین مالی برگزاری یک جشن که می‌خواهد در فضایی سالم برگزار شود بسیار مشکل است.

ملکی افزود: آری برخی جشن‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شود و پول‌های درشتی هم از جاهایی نامعلوم به آنها تزریق می‌شود. ولی جشنی مثل جشن منتقدان که می‌خواهد در فضایی سالم و مطمئن برگزار شود، مشکلات فراوانی در پی دارد که من به‌عنوان بازرس خانه سینما به آقای گودرزی و همکارانشان خسته نباشید می‌گویم.

جعفر گودرزی ادامه داد: معتقدیم پولی که وارد انجمن می شود باید مانند رای های منتقدان پاک و نجیب باشد به همین دلیل تلاش فراوانی برای جذب سرمایه مناسب کردیم.

وی تاکید کرد: امسال این جشن به صورت آکادمیک برگزار می شود و یادآور می شوم که ما در حال حاضر در سینما به بزنگاه فکری نیاز داریم و این جشن می تواند چنین شرایطی را در سینما ایجاد کند.

دبیر دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: این جشن تنها جشنی است که سلیقه در آن دیده نمی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد که امسال اولین دوره ای است که بخش مسابقه جشنواره جهانی فجر نیز در کنار آثار جشنواره ملی فیلم فجر مورد بررسی قرار می گیرد.

نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بیان کرد: این دوره از جشن سه شنبه ۲۷ آذرماه در سالن ایوان شمس برگزار می شود. همچنین در این مراسم بزرگداشت سینماگرانی چون اصغر رفیعی جم فیلمبردار، اسحاق خانزادی صدابردار و سعید عقیقی منتقد سینما برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزیدگان ۴۰ سال سینمای کودک نیز در این جشن اعلام می شوند.

جعفر گودرزی افزود: بعد از سالها سایت انجمن نیز فعال شده و علاقمندان می توانند به سایت www.mnciran.com مراجعه کنند. ضمن اینکه از طرف جشنواره فجر هم به ما گفته‌ شد اگر می‌خواهید برای اعضای تان کارت صادر شود باید اسامی اعضا در سایت تان نوشته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که داوری فیلم های کوتاه و مستند چگونه صورت می گیرد، اعلام کرد: جوایز فیلم های کوتاه و مستند با توجه به اینکه جشنواره های مستقلی دارند، مانند گذشته در آن جشنواره ها اهدا می شود.

وی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حواشی سال گذشته بیان کرد: خوشحالیم که هنرمندان در این جشن احساس راحتی می کنند و حرف دل شان را به زبان می آورند. ما به دنبال حاشیه نیستیم و نمی دانیم کسی که روی سن می رود چه می خواهد بگوید اما هیچ رویدادی از حاشیه به دور نیست امیدواریم امسال کمترین حاشیه سازی را داشته باشیم.

پوستر دوازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران

poster-jashn-montaghedan

نظرات

  • یک نویسنده قدیمی ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۵:۳۰
    1 0
    راستش من از شنیدن نام زهرا مشتاق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! الهام حسامی که معلوم نیست چطوری به شورای مرکزی انجمن منتقدان کشور راه یافته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! سپیده ابرآویز منتقد!!!!!!!!!!!!!!!!! جا خوردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چه خبر است؟ آیا کسی چیزی می داند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یک نویسنده قدیمی ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۵:۳۲
    1 0
    البته این آقایان کامران ملکی و جعفر گودرزی هم هیچ وقت منتقد سینما نبوده اند اما دارند جشن منتقدان برگزار می کنند!!!!!!!!!!! آیا کسی چیزی می داند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس چرا فراستی و گلمکانی و دهقان و سایرین نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا کسی چیزی می داند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.