یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

معرفی آثار نهایی دو بخش جشنواره قصه‌گویی

 بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی

سینماپرس: ۶ برگزیده بخش «دختران و پسران» و ۶ برگزیده بخش «پدربزرگ ها و مادربزرگ ها» به مرحله پایانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافتند.

به گزارش سینماپرس، در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مسابقه ملی، از میان آثار رسیده به جشنواره، ۷۱اثر پس از داوری استانی به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند. از میان آثار منتخب، ۶ قصه گوی برتر با رای هیات انتخاب و کمیته داوران منطقه ای برای اجرا در مرحله نهایی انتخاب شدند تا از ۲۹-۲۶ آذرماه در مرکز آفرینش های کانون روی صحنه رفته و  ۳ نفر از قصه گویان پدربزرگ و مادربزرگ به عنوان قصه گوی برتر معرفی شوند.

بر اساس رای داوران، زهره خیراندیش از کرمانشاه با قصه شیرینی نمک، مهین شهمرادزاده از کرمان با قصه دختر لر، مریم علی محمدی از کردستان با قصه آش سنگ، فاطمه موسوی از البرز با قصه سنگ صبور، احمد پروستان از اردبیل با قصه مهربانی و علی نساج شهرکی از سیستان و بلوچستان با قصه برزه گر و سالار برای اجرای قصه های خود، به مرحله نهایی راه یافتند.

در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال مسابقه ملی، از میان بیش از ۱۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، هیات داوران منطقه ای و کمیته انتخاب آثار،  پس از بررسی قصه های برتر ۳۱ استان کشور، ۶ اثر را برای اجرای صحنه ای در مرحله پایانی جشنواره بیست و یکم برگزیدند.

بر اساس رای داوران، کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران با قصه رستم و اکوان دیو، نگار موحدی رودی از خراسان رضوی با قصه اشتر خجو، فرانک سعیدی از کرمانشاه با قصه عصاره مهربانی، مبینا جعفری از هرمزگان با قصه کلوچه خوشمزه، نگار طهماسبی از لرستان با قصه کلیله و دمنه و امیرمحمد موسایی گله از چهارمحال بختیاری با قصه پادشاهی کیکاوس برای اجرای قصه های خود، به مرحله نهایی راه یافتند.

قصه گویان بخش دختران و پسران جشنواره بیست و یکم از تاریخ ۲۶ آذرماه سال جاری در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می روند تا نفرات برتر این بخش توسط هیات داوران برگزیده شوند.

بیست و یکمین جشنواره قصه گویی از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ آذرماه به دبیری سروش صحت در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.