دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

امیر مشهدی‌عباس، دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون شد

امیر مشهدی‌عباس

سینماپرس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی امیر مشهدی‌عباس را برای یک‌ سال به عنوان دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی امیر مشهدی‌عباس از کارگردان‌های فعال حوزه هنرهای نمایشی را برای یک‌ سال به عنوان دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون منصوب کرد.

محمدرضا زمردیان در این حکم بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آموزش و ترویج صحیح و علمی ابعاد مختلف هنرهای نمایشی در سطح اعضا، مربیان و کارشناسان کانون، شناسایی، جذب و پرورش صحیح استعدادهای اعضا و هنرآموزان تربیت شده در قالب‌های مختلف از جمله تولید آثار فاخر و دارای ارزش‌های انسانی، دینی و اخلاقی تأکید کرده است.

معاون فرهنگی کانون در بخش دیگری از این حکم، بسترسازی برای ترویج روحیه نقد کردن و نقد شدن در عرصه هنر نمایش، توجه و تاکید بر رویکردهای آموزشی و تربیتی حوزه نمایشی و بارورسازی آن، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی نمایشی کودک و نوجوان و ایجاد امکان ارتباط بیش‌تر نخبگان حوزه نمایش با هنرآموزان کانونی و فراهم‌سازی بستر ترویج علم و تجربه آنان به عنوان انتظارهای کانون عنوان کرده است.

انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از انجمن­ های ۱۰ گانه تخصصی است که بر اساس سیاست­ های فرهنگی سال ۱۳۹۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور تخصصی شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان و همچنین تمرین کار گروهی و حضور پررنگ ­تر در اجتماع تاسیس شده و بناست تا علاوه بر کشف استعدادهای این حوزه، بستر­ساز برگزاری جشنواره نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد.

امیر مشهدی‌عباس در کارنامه هنری خود کارگردانی ده‌ها عنوان نمایش و فیلم‌ و سریال‌ تلویزیونی را برای کودکان و نوجوانان ثبت کرده است.

«دوچ» عنوان آخرین فیلم بلند سینمایی کانون است که او کارگردانی آن را برعهده داشته است؛ اثری که در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز حضوری موفق را تجربه کرد.

پیش تر نیز از سوی معاون فرهنگی کانون سهیل مطیعا به عنوان دبیر انجمن سرود کانون منصوب شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.