سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

دیدار شورای سیاستگذاری جشنواره کودک‌آنلاین با عضو شورای شهر تهران

دیدار شورای سیاستگذاری جشنواره کودکآنلاین با عضو شورای شهر تهران

سینماپرس: اعضای شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره وب‌سری و فیلم کوتاه کودکآنلاین با احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران دیدار کردند.

به گزارش سینماپرس، احمد مسجدجامعی، در این دیدار با بیان اینکه باید به فکر نشده‌ها فکر کنیم، اظهار کرد: با شناسایی بخش‌های مغفول‌مانده می‌توان در هر حوزه‌ای به موفقیت دست یافت.

او کوشش وزارت ارتباطات و ستاد برگزاری جشنواره کودکآنلاین را مهم و بزرگ خواند و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله این است که با علم به وجود ظرفیت بالا در حوزه کودک، چگونه باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مسجد جامعی با اشاره به موفقیتی که در شبکه اختصاصی کودکان به دست آمده است، گفت: نکته مهم، لزوم شناخت بخش‌های مغفول حوزه‌های گوناگون است تا با پرداختن به آن‌ها، به تجربه‌های تازه‌ای در فرم و فضا برسیم.

او با اشاره به ماهیت نوین و قابل پیش بینی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تغییر نام و گستره فعالیت خود، گفت:  از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش بینی می شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند. این تلاش بسیار خوبی است؛ هرچند در حوزه سینمای کودک و نوجوان میزان تولید محتوا از نظر تعداد کم است اما بر سینمای ما اثرگذار بوده است و باید در نظر داشته باشیم حتی بزرگان سینمای ایران مانند عباس کیارستمی و مجید مجیدی هم کار خود را با حوزه کودک آغاز کرده‌اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه کودک و نوجوان ساختارهای قاعده مندی داریم. باید به این نکته توجه کرد که نخستین تشکل ها همچون ناشران و نویسندگان و… در بخش کودک شکل گرفته و از سویی در حوزه های مختلف کودک ظرفیت های جهانی داریم.

او گفت: پیوند وزارتخانه ها پیرامون موضوع کودک، پیوند مبارکی است؛ همچنین باید توجه داشت که اگر این جشنواره به دولت وابسته است به حدی این وابستگی کم باشد که به چشم نیاید.

در ابتدای این دیدار، سید جمال هادیان دبیر جشنواره کودکآنلاین، گفت: به این نتیجه رسیدیم که این رویداد را برگزار کنیم تا افزون بر ایده هایی که در حوزه فیلم وجود دارد، ایده های سریال های اینترنتی را جمع آوری کنیم تا به مرحله تجاری برسد و بخشی از محتوای موردنیاز کودکان در فضای مجازی را فراهم کنیم.

دبیر جشنواره با اشاره به استقبال از جشنواره در حالی که فقط دو هفته از انتشار فراخوان این رویداد می گذرد، افزود: امیدواریم اهداف ما در این مقطع تحقق یابد.

همچنین علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: به نظر من این گروه جوان و خلاق و توانمند، متولی برپایی این جشنواره هستند و می توانند الگویی برای سایر رویداد های فرهنگی نوآورانه باشد.

او ادامه داد: این نوع نگاه به محیط وب که امروز غیر از فضای سرگرمی ساز، به محیطی برای آموزش کودکان بدل شده است، منجر به حساسیت و دغدغه مندی وزیر ارتباطات شده و کودکآنلاین نشان می دهد که وزارتخانه به دنبال کار در این حوزه مغفول مانده است. ما مصمم هستیم آنچه در توان داریم در اختیار جشنواره کودکآنلاین قرار دهیم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این جشنواره رخ دهد.

در ادامه حبیب ایل‌بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز تصریح کرد: درصد کمی از سینمای ایران سهم کودکان است و در بهترین حالت ۱۰ فیلم کودک در کشور ساخته می شود که بسیاری از آنها شاید توان جذب کودکان را نداشته باشد؛ یکی از ویژگی های این جشنواره این است که ایده های خوب را حمایت می کند و این وجه جشنواره اتفاق بسیار خوبی است تا کمبود های تولید محتوا را جبران کند.

او با بیان اینکه هفته بعد ما در سالن فارابی در خدمت دست اندرکاران حوزه کودک هستیم، افزود: سریال های اینترنتی یکی از موضوعات جدید است که سینماگران چندان با آن آشنایی ندارند و باید زمینه شناخت وب سری را برای آنها به وجود آورد.

در این دیدار اعضای شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره، در حضور مسجدجامعی به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و گزارش عملکرد خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.