سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

استقبال گرم تماشاگران از «اسرار دریاچه»

اسرار دریاچه

سینماپرس: در دومین روز از جشنواره بین المللی سینما حقیقت فیلم مستند اسرار دریاچه به تهیه کنندگی و کارگردانی آرمین ایثاریان با استقبال بیش از ظرفیت سالن روبرو شد.

به گزارش سینماپرس در دومین روز از جشنواره بین المللی سینما حقیقت فیلم مستند اسرار دریاچه به تهیه کنندگی و کارگردانی آرمین ایثاریان با استقبال بیش از ظرفیت سالن روبرو شد. پیش از اغاز این فیلم دکتر قطب الدین صادقی نویسنده و کارگردان و پژوهشگر، دکتر سروش مدبری استاد زمین شناسی دانشگاه تهران، مهندس نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آرمین ایثاریان روی صحنه حضور پیدا کردند.


دکتر قطب الدین صادقی که به عنوان میهمان حضور داشت و پیش از این در یک اکران خصوصی فیلم را دیده بود گفت :
به نظر من با تلاش گسترده ایی که این گروه منضبط و با تکنیک کرده اند و با تعریف درستی که از سینمای مستند داشتند و زمان طولانی بیش از سه سال که صرف کرده اند، توانستند از یکی از راز الود ترین مکان های تاریخی و اسرار امیز ایران پرده بردارند و به اعماقی نفوذ کنند که کسی تا به حال این کار را انجام نداده بود. سخت است شما هم با یک خرد ورزی پژوهش گرانه از یک واقعیت جغرافیایی، تاریخی و اسطوره ایی سخن در میان بیاورید و هم بتوانید به یاری تکنیک های سینمایی و زوایایی که می افرینید در فیلمبرداری و شرحی که بر تصاویر می اوردید بتوانید یک شور شاعرانه هم بر بیننده ببخشید. ترکیبی که از این دو پدید امده به نظر من بیننده را در چنبره خودش می گیرد. یک فیلم زیبا درعین حال علمی و نفس گیر که کمتر سابق داشته است این فیلم توانسته است با یک استعلا حسی و فرهنگی بر شما هم تاثیر حسی بگذارد و هم تاثیر فکری فیلم بسیار شرافتمند و درستی است من به گروهی که این فیلم را کار کرده اند تبریک گفتم و باز هم می گویم و ازشان خواستم که کارشان را ادامه دهند. و برای اولین بار دیدم که یک نوع تکنولوژی مدرن را برای کشف اعماق دریاچه به کار گرفتند به یاری این دستگاهها معرفت ما را از یک شناخت معمول فراتر برده اند این به نظر من اتفاق بسیار مهمی است. این فیلم کاریست که شما کردید و اجرتان هم یقین بدانید استقبال گرم تماشاگران است. خیلی تاثیر گذار است این مهم ترین چیزی است که به نظر من به عنوان محصول عمل شما شاهدش خواهید بود. تاثیر دگرگون کننده ایی روی عواطف شما می گذارد علاوه بر ابعاد فکری و از این نظر به گمان بنده فیلم کاملی است.


مهندس نیری نیز اضافه کرد :
یکی از علت های حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این عرصه راز الود بودن تخت سلیمان به علاوه بسیاری از موضاعات علمی و فناوری است که در کنار این زیست بوم و اکو سیستم وجود دارد و اصولا در کشور همواره ما با این سوال روبرو بودیم که چرا ما نمی توانیم فیلمی در حد استاندارد های مستند سازی دنیا تولید کنیم که این کار توسط تیم اقای ایثاریان اتفاق افتاد.
نمایش دوم مستند اسرار دریاچه به کارگردانی آرمین ایثاریان در قالب جشنواره سینما حقیقت روز جمعه ۲۳ ساعت ۱۶ در سالن ۴ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.