سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

ظریفیان:

برخی تولیدات سیما ضعف عقبه فکری دارند

محمدحسین ظریفیان

سینماپرس: مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما بیان کرد که نوعی ضعف عقبه فکری در برخی تولیدات سیما وجود دارد که به یک بحران تبدیل شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین ظریفیان مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما درباره تعامل این اداره کل با برنامه سازان برای رفع مشکل پژوهش در تولیدات تلویزیون عنوان کرد: اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب و ۱۲۰۰ شماره نشریه منتشر کرده و همچنین تولیدات متعددی در حوزه فیلم و مستند داشته است و این سوال خوبی است که بخواهید بدانید خروجی این آثار کجاست و آیا به دست اهلش می رسد یا خیر.

وی ادامه داد: بخشی از پژوهش های ما بنیادی است و به طور مستقیم به کار برنامه ساز نمی آید، اما دسته ای دیگر از پژوهش های ما کاربردی است که شامل پژوهش های برنامه ای می شود و در حوزه ای پژوهش صورت می گیرد که منجر به تولیدات شود.

مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما با اشاره به برگزاری جلسات با مجریان، کارگردانان و برنامه سازان توضیح داد: ما به تازگی جلساتی را با مرکز طرح و برنامه سیما برگزار کرده ایم و در این جلسات نکاتی هم مطرح شد مثلا انتقاد و یا مطالباتی در این جلسات داشتیم و پیشنهادهایی هم ارایه شد.

وی با اشاره به نبود پژوهش در ساخت برخی از برنامه های رادیو و تلویزیون تصریح کرد: ما وارد بحرانی شده ایم که متوجه بحرانی بودن آن نیستیم و آن، ضعف عقبه فکری در برخی از تولیدات است. متاسفانه گاهی تهیه کننده، نویسنده و کارگردان اصلا به دنبال این نیست که برای محتوای اثر خود پژوهش کند و باید این نقیصه برطرف شود.

ظریفیان در پایان اظهار کرد: به طور مثال با هزینه های بالا مستند می سازند اما خروجی مستند نمی تواند تاثیرگذار باشد چون پشت آن فکر نیست. نتیجه اش این می شود که دشمنان ما در شبکه های ماهواره ای معاند مستندهایی درباره جامعه ما می سازند که بیشتر تاثیرگذار است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.