جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

داروغه زاده با حضور در جشنواره سینماحقیقت:

مستند می تواند سینمای داستانی را از فقر سوژه نجات دهد

ابراهیم داروغه زاده در جشنواره سینماحقیقت

سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده گفت: اگر فیلمسازان سینمای داستانی ارتباط خوبی با مستند سازان برقرار کنند، سینمای داستانی با فقر سوژه مواجه نخواهند شد.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: سینماحقیقت مهمترین جشنواره سینمای مستند است که فیلمسازان ایرانی و خارجی از آن استقبال می کنند و علاوه بر نمایش فیلم ها می توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

داروغه زاده افزود: در گفت و گوهایی که اخیرا با آقای محمدمهدی طباطبایی نژاد داشته ایم به این توافق رسیدیم که امسال هم جایزه بهترین فیلم مستند را در مراسم اختتامیه داشته باشیم.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم درباره نمایش فیلم های مستند و داستانی در جشنواره فیلم فجر گفت: درباره این موضوع اختلاف نظر زیاد است، خیلی ها معتقدند که جشنواره سینما حقیقت تا حدودی جشنواره برجسته ای است و نیازی نیست که آثار مستند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنند اما اهالی سینمای مستند هنوز انتظار دارند که آثارشان در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شوند. به هر حال جشنواره فیلم فجر به بهتر دیده شدن فیلم های مستند کمک می کند و اهدای سیمرغ بلورین به این دسته از فیلم ها به نوعی می تواند انگیزه خوبی برای مستندسازان باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: من معتقدم سینمای داستانی باید رشد پیدا کند و این رشد از طریق انتخاب موضوعات متنوع به دست می آید. فیلمسازان سینمای حرفه ای اغلب سینمای مستند را می شناسند و آثار این حوزه را می بینند. اگر این فیلمسازان ارتباط خوبی با مستند سازان برقرار کنند، سینما با فقر سوژه مواجه نخواهند شد.

*دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت تا ۲۵ آذر ماه به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در پردیس سینمایی چارسو به کار خود ادامه خواهد داد.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.