جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

جعفر صانعی‌مقدم:

برنامه اکران آثار مستند در گروه «هنر و تجربه» تغییر می‌کند

جعفر صانعی‌مقدم

سینماپرس: رییس شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی های جدید قصد داریم با کاهش اکران فیلم ها، به تعداد سینما و سانس های فیلم های با کیفیت بی‌افزاییم.

به گزارش سینماپرس، جعفر صانعی مقدم رییس شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: ما به واسطه تجربه چهار ساله که در هنر و تجربه داشتیم به این نتیجه رسیده ایم فیلم های مستند با استقبال خوبی از نظر مخاطب مواجه می شود و برخی از فیلم ها نیز مورد وثوق منتقدان و جامعه مستندسازان قرار می گیرد. اما در رابطه با فیلم ها یک گروه سومی هم وجود دارد.

وی افزود: فیلم هایی هستند که نه مخاطب از آن استقبال می کند و نه جامعه منتقدان و مستندسازان. تلاش ما این است که از این پس فیلم ها برای گرفتن فضای اکران در دو دسته ابتدایی که عنوان کردم قرار بگیرند. متناسب با این تصمیم ما در نظر داریم تعداد اکران ها را کاهش داده و از سویی تعداد سانس ها و سینماهای اکران فیلم را افزایش دهیم.

صانعی مقدم گفت: در حقیقت، بنابر سیاست های جدید ما، یک سری از فیلم های مستند که در این سال ها اکران شده اگر بخواهد دوباره مورد بازبینی شورای سیاست گذاری قرار بگیرد قطعا فرصتی برای اکران نخواهند داشت. اگرچه بخشی از این فیلم ها در صف اکران هستند و ما بنابر تعهدی که داریم قطعا این فیلم ها را اکران خواهیم کرد اما ما مطمئنیم که این فیلم ها نه با استقبال مخاطب رو به رو می شود و نه با استقبال جامعه منتقدان و مستند سازان.

این مدیر فرهنگی سینمایی درباره اکران فیلم کوتاه مستند در قالب برنامه های فصلی گفت: ما چنین برنامه ای را در چشم انداز خود داشتیم اما تا حدودی دسته بندی فیلم های مستند کوتاه برای اکران در قالب یک مجموعه سخت است و برنامه ریزی و شیوه اکران خودش را می طلبد. تجربه ما از پکیج فیلم کوتاه در کنار هم، تجربه موفقی نبوده و اگر دو سه فیلم خوب بوده که در کنار هم اکران کردیم موفقیتی حاصل نشد.

وی در تشریح آسیب شناسی این موضوع گفت: قرار دادن چند فیلم کوتاه در کنار یک دیگر باید به واسطه یک نوع طبقه بندی برای اکران در نظر گرفته شود. گاهی برای این که یک بسته فیلم مستند کوتاه به سرانجام برسد و برای اکران آماده شود ممکن است سه سال یا بیشتر به طول بی انجامد. چرا که اگر سه فیلم خوب پیدا شود یافتن فیلم چهارم بسیار کار را مشکل می کند. معمولا هم در این شرایط فیلم چهارم اگر چه از نظر موضوع با سه فیلم دیگر هم خوانی دارد ولی به لحاظ کیفیت مورد قبول ما نیست.

رییس شورای سیاست گذاری گروه سینمای «هنر و تجربه» گفت: تلاش ما این است که در آینده فیلم مستند کوتاه و بلند خارجی هم در برنامه های اکران خود داشته باشیم. من درخواست دارم فیلم سازهایی که طی این چهار سال در صف اکران ما بوده اند و ما حس می کنیم متناسب با تحولی که در سینمای هنر و تجربه به وجود آمده، دیگر شرایط اکران در این گروه سینمایی را ندارند از اکران فیلم هایشان صرفه نظر کنند. چرا که ما معتقدیم برای ان ها هیچ دستاوردی ندارد و از سویی عنوان هنر و تجربه هم دچار خدشه می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.