جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

اعلام برنامه های روز ششم جشنواره «سینماحقیقت»

یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: در ششمین روز از دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت (جمعه۲۳ آذرماه) ۴۰ فیلم مستند در ۶ سالن پردیس سینمایی چارسو اکران می شوند.

به گزارش سینماپرس، «رویای روهینگیا» به کارگردانی محمدمهدی خالقی، «حلب: سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو و «زمستان یورت» به کارگردانی میلاد میرزاباقری سانس ۱۴، «زمان» به کارگردانی ماریا ماوتی و «فقدان» به کارگردانی فاطمه ذوالفقاری سانس ۱۶، «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی سانس ۱۸،  «خانه ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم سانس ۲۰ در بخش مسابقه ملی و «چشمان اورسن ولز» به کارگردانی مارک کازینز از ایرلند شمالی در بخش نمایش های ویژه در سانس ۲۲ در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شوند.

کارگاه‌ تخصصی «طراحی آغاز و پایان در فیلم مستند» با حضور احمد الستی، مهرداد اسکویی از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن شماره دو پردیس برگزار می شود. مراسم رونمایی از کتاب فیلم مستند «صدا و موسیقی در فیلم مستند» نوشته هالی راجرز با حضور نویسنده، با حضور مترجم، نازنین اردوبازارچی و دکتر احمد الستی، پژوهشگر و استاد دانشگاه ساعت ۱۸ در همین سالن برگزار می شود. برنامه نمایش فیلم‌های این سالن هم به این شرح است: «رئیس کل» ساخته سیدمحمد مرعشی و «شناسای سخن» ساخته منوچهر مشیری در بخش خارج از مسابقه سانس ۲۰ و«زندگی نور، رابی مولر» ساخته کلر پیژمان از هلند در بخش پرتره و سانس ۲۲ روی پرده می‌روند.

«شادی در ایران» به کارگردانی والتر استفن در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای آلمانی‌زبان سانس ۱۴، «مارسلین، یک زن، یک قرن» به کارگردانی کوردلیا دووراک از فرانسه، هلند و «لگانش» به کارگردانی لیا بلترامی، ماریانا بلترامی از ایتالیا در بخش مسابقه بین‌الملل سانس ۱۶، «لومیر» به کارگردانی هریستینا بلوسووا، دانته روستاف از  ازبکستان و «راگو رای، یک پرتره بی قاب» به کارگردانی آوانی رای از هند، نروژ، فنلاند در بخش بین الملل سانس۱۸، «پل های زمان» به کارگردانی آدریوس استونیس، کریستین بریده از لیتوانی، لتونی، استونی در بخش پرتره سانس۲۰، «دنیای "زا"» به کارگردانی جان فرانکو از ایرلند شمالی در بخش جشنواره مستند تسالونیکی یونان سانس ۲۲ نمایش داده می‌شوند.

برنامه سالن شماره ۴ نیز به این شرح است «پنهان شدگی» ساخته سیدرضا رضوی، «اسرار دریاچه» ساخته آرمین ایثاریان، «در قلمرو افعی دم عنکبوتی» ساخته فتح اله امیری، «مسافر فوکوشیما» ساخته معصومه نورمحمدی، «۳۳۰ سی سی خاطره» ساخته الهام معروفی، «آسک» ساخته مهدی زمانپور کیاسری، «آنجا که باد می وزد» ساخته مینا مشهدی مهدی و «بازگشت به خانه» ساخته سمیه اشتری به ترتیب در سانس های۱۴ تا ۲۲ در بخش مسابقه ملی در سالن شماره چهار پردیس سینمایی چارسو روی پرده می‌روند.

«جستجو۱» به کارگردانی امیر نادری در بخش مستندهای انقلاب اسلامی کار خود را آغاز می کند. «سنگ، مادر خاموش [خارج از مسابقه]» ساخته فرشاد فدائیان، «گرانیت» به کارگردانی محمد عبداللهی و «ما زنده به آبیم» ساخته محمدسعید محصصی در بخش فیلم های مستند معدن و صنایع معدنی ایران، «داستان یمن» به کارگردانی محمدعلی شعبانی، «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی، «چشم براه» به کارگردانی حسین همایونفر و «جایی که نبودم» ساخته مصطفی سیفی در بخش جایزه شهید آوینی و «بقایا» به کارگردانی آکشاتا دالوی از هند و « هزار و یک زن چون من» ساخته صحرا مانی از افغانستان، فرانسه در بخش نمایش های ویژه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در سالن شماره پنج روی پرده می‌روند.

در سالن شماره ۶ هم مستندهای «مثل اسمم پگاه» به کارگردانی سودابه بیضایی در سانس ۱۴، «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی در سانس ۱۶، «همه بچه های مامان» به کارگردانی رضوان سرمد در سانس ۱۸ و «عروسی پسر زینت» به کارگردانی فرهاد ورهرام در سانس۲۰ در بخش ملی نمایش داده خواهند شد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سید محمد مهدی طباطبائی نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.