دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

امضای تفاهم نامه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون

امضاي تفاهم نامه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون

سینماپرس: تفاهم نامه برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون با حضور معاون امور استان‌ها و رئیس جشنواره و استاندار کرمانشاه امروز امضا شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم امضای تفاهم نامه برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون با حضور علی دارابی معاون امور استان‌ها و بازوند استاندار کرمانشاه ، امروز در ساختمان معاونت امور استان‌ها برگزار شد .

 سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها در ابتدای این نشست با اشاره به تنظیم فرم فراخوان دومین جشنواره ملی پویانمایی گفت : بعد از برگزاری نخستین جلسه با اعضای دومین جشنواره ، فرم فراخوان بین اعضا مصوب شد و امروز با رونمایی از این فراخوان پوستر و تیزر جشنواره آماده می شود و به سمع و نظر همگان خواهد رسید.

وی اضافه کرد : بعد از مصوبات جشنواره با استاندار کرمانشاه کلیات برگزاری جشنواره ملی پویانمایی تصویب شد که در ماه‌های آتی برنامه دقیق آن اطلاع رسانی می‌شود .

 فاطمی با اشاره به برگزاری جشنوراه پیشین گفت : از جشنواره قبلی تا امروز مشکلات مالی تهیه‌کننده‌ها و بدهی‌های مالی ما در حوزه صبا و استان‌ها برطرف شد و تفاهم‌نامه‌ای برای یک کار بلند به صورت مشترک بین مرکز صبا و امور استان‌ها انجام دادیم که هم اکنون در مرحله برآورد مالی قرار دارد.

علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود ولی زمان قطعی آن مشخص نیست و باید هماهنگی‌های لازم انجام شود، گفت: مقدمات کار فراهم شده و ستاد برگزاری آماده است.

وی با اشاره به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های استان کرمانشاه گفت : ظرفیت‌های برگزاری جشنواره در کرمانشاه معنا و مفهوم بسیاری دارد و به این معناست که ما در غم و‌شادی مردم کرمانشاه سهیم هستیم در واقع با برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کرمانشاه را معرفی کنیم .

 همچنین این جشنواره ابتدا یک انسجام و وحدت خاصی بین مدیران استان ایجاد می‌کند تا با همفکری یکدیگر برنامه را برگزار کنند و دوم اینکه استان کرمانشاه به مدت چند هفته در افکار عمومی و رسانه‌ها بر سر زبان هاست که این فرصت را در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا ظرفیت‌های خودشان را بیان کنند.

دارابی افزود : مسئله پویا نمایی صرفا برای کودکان و نوجوانان نیست، ولی برگزاری چنین جشنواره و مراسم‌هایی می‌تواند چهره استان را تغییر دهد و شادی و نشاط را نه تنها بین جوانان و نوجوانان بلکه بزرگتر‌ها ایجاد کند.

معاون امور استان‌ها با اشاره به برگزاری اولین دوره از جشنواره ملی پویانمایی گفت : این جشنواره رخداد بزرگی است تا ما بتوانیم در فرصتی که وجود دارد در ارتباط با کرمانشاه و زلزله آثار کوتاه و نیمه بلندی را در عرصه پویانمایی تولید کنیم.

وی افزود : هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند ، وقتی به شهر‌های خود برمی‌گردند ، هر کدام سفیران و مبلغانی برای معرفی توانمندی‌های استان کرمانشاه هستند . 

بازوند استاندار کرمانشاه هم گفت : بعد از زلزله یا حوادثی اینگونه ترس و نگرانی تا مدت‌ها در ذهن مردم جای دارد به خصوص اینکه در ذهن کودکان و نوجوانان این ترس و نگرانی شکل می‌گیرد و با آن بزرگ می‌شوند و برگزاری چنین جشنواره‌ای آن هم به شکل پویانمایی در استان کرمانشاه پیشنهادی از سوی آقای دارابی بود تا شادی و نشاط را جایگزین غم‌ها و ترس‌ها کنیم. در واقع ما باید بین مردم امید ایجاد کنیم که دومین جشنواره ملی پویانمایی یک قدم در این راستا محسوب می‌شود.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه برگزاری دومین جشنواره ملی پویا نمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون امضا و از پوستر این دوره جشنواره رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.