سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

محمدحسین مهدویان:

کلمه «بین‌المللی» در جشنواره‌ها فقط یک اسمِ سنجاق شده است

محمدحسین مهدویان

سینماپرس: «محمدحسین مهدویان» کارگردان فیلم‌های «ایستاده در غبار» «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» نظر خود را درباره جشنواره‌های موضوعی و بین‌المللی بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین مهدویان کارگردان سینما عنوان کرد: من به راحتی نمی‌توانم  با جشنواره‌هایی که به شکل موضوعی برگزار می‌شود ارتباط برقرارکنم، به‌نظرم لازم نیست جشنواره‌ها تقسیم‌بندی برمبنای موضوعی داشته باشد، چون در این صورت هزاران جشنواره باید برگزار شود کما این که این اتفاق در ایران می‌افتد و هر کس با هر موضوعی قصد برگزاری یک جشنواره اعم از فیلم، تئاتر و ... را دارد و این باعث می‌شود تا من به عنوان فیلم‌ساز احساس کنم که شاید در فلان جشنواره‌ی موضوعی، در ارزیابی فیلم‌ها توجه به ارزش‌های هنری و و جنبه‌های محتوایی گم شود.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته فیلم‌های زیادی با موضوعات مربوط به مقاومت وجود داشته و برگزاری جشنواره مقاومت هر دو سال یک‌بار باعث می‌شود تا فیلم‌ها ارزیابی شود، اما به شرط این که به یک فهم برسیم که چطور می‌خواهیم این جنبه موضوعی را کنار جنبه‌های هنری اثر بررسی کنیم.

مهدویان در خصوص جشنواره‌های بین‌المللی اظهار داشت: به نظرم پشتِ بین‌المللی‌ترین جشنواره‌ها هم، نام بین‌المللی وجود ندارد، نمی‌توان برای هر جشنواره‌ای به دلیل نمایش چند فیلم خارجی پسوند بین‌الملل روی آن بگذاریم که به نظرم ما ایرانیان آن را درست کردیم، چون جشنواره‌های ما واقعا بین‌المللی نیستند و ناچاریم تا نام بین‌الملل را به آن بچسبانیم و کمی دلار خرج کنیم و اگر جشنواره‌ای با ارزش‌های بین‌المللی داشته باشیم لازم نیست این واژه را به آن سنجاق کنیم.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.