چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

برگزاری نشست خبری مستند «قطار مسیر ۶۰»

فیلم مستند «قطار مسیر۶۰»

سینماپرس: در آستانه اکران مستند مستند «قطار مسیر۶۰» ساخته کتی جهانگیری که به رویدادهای دهه ۶۰ در حوزه موسیقی می پردازد، نشست خبری این اثر روز یکشنبه هفته آینده (۲ دی ماه) برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، «قطار مسیر ۶۰» که با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است، از هشتم دی ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد. این فیلم دریچه­ای باز و بی­طرفانه است به وقایع حوزه موسیقی ایران در دهه اول انقلاب از دو ‏زاویه دید؛ دولت و مردم. تقابل­ها، تضادها و همراهی­ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‏پاپ. حسام الدین سراج، کیوان ساکت، نادر مرتضی پور، صادق آهنگران، رامین بهنا، ‏محمد گلریز، مهرداد کاظمی، علی مرادخانی، ناصر فرهودی، جهانگیر زمانی، علی اکبر قاضی­زاده، فروغ بهمن پور، نعمت الله گلزار، حبیب الله معلمی، همایون رحیمیان، محمد میرزمانی و  ‏جمشید عزیزخانی افرادی هستند که در این مستند ۹۳ دقیقه­ای از مسیری که موسیقی در ایران دهه شصت شمسی طی کرده است، می­گویند.   ‏

کتی جهانگیری که فعالیت خود در عرصه هنر را از سال ۱۳۷۶ با بازیگری در سینما آغاز کرد و در ادامه بازیگری را در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد،  به عنوان منشی صحنه، دستیار کارگردان و برنامه­ریز در کنار کارگردانانی مانند کیانوش عیاری، سیروس الوند، محمدعلی سجادی و خسرو معصومی حضور داشته است. در سال ۱۳۸۰ با ساخت مستند تجربی «سنگ و آتش» فعالیت در عرصه مستندسازی را آغاز و تا امروز بالغ بر ده مستند بلند،کوتاه و تلویزیونی را کارگردانی کرده است.

عوامل مستند «قطار مسیر ۶۰» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: کتی جهانگیری، تدوینگر و صداگذار: فرشاد اکتسابی، مدیرتولید: اکبر آقامحمدی، تصویربرداران: محمد رضایی، رسول رفیع زاده، صدابردار: هومن جهانشاهی،آهنگساز: امید فتح الهی، طراح پوستر: بهزاد خورشیدی، عکاس : اکبر آقامحمدی‏، مشاور رسانه­ای: سعیده الله دادی

نشست خبری­ این فیلم مستند روز یکشنبه دوم دی ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.