جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

وطن‌فروشی و اهانت به مقدسات در پوشش عقده‌گشایی

روزنامه کیهان

کیهان: یک نمایش درجه چندم که در تالاری متعلق به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به روی صحنه رفته است به مقدسات اهانت کرد و علیه کیهان به بهانه دفاع این روزنامه از ارزش‌های الهی عقده‌گشایی کرد.

در این نمایش مبتذل،  صفحه‌ای از روزنامه  کیهان که به روی آن لفظ جلاله الله و کلام امام خمینی‌(ره) درباره شهدا و تصویر رزمندگان اسلام قرار دارد، به روی کف زمین قرار داده شده تا میزان کینه عوامل نمایش نسبت به عناوین ارزشمند و مفاهیم، مقدسات و مدافعان ساحت ارزش‌ها، به روشنی نمایش داده شود.

اهانت وقیحانه عوامل این نمایش به مقدسات که به شکلی کاملا آگاهانه صورت گرفته است، قطعا جای بخشش ندارد و نشان از وجود دیدگاه و جریانی مسموم در پشت صحنه تأتر کشور است. همان دیدگاه وطن‌فروشانه که سال گذشته خود را در قالب جشنواره تأتر فجر نشان داد.

نمایش موهن یاد شده قطعا باید در مرحله  بازبینی و نظارت مردود اعلام می‌شد اما این اتفاق رخ نداده است. این یعنی، از نظر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری، اهانت به مقدسات در قاب یک نمایش موهن، بلامانع است.

بی‌تردید کسانی که می‌کوشند دوران پرافتخار دفاع مقدس را زیر سوال ببرند همانا دشمنان و خائنان بی‌شرم به ایران و ملت ایران‌اند وگرنه کدام ایرانی غیرتمندی است که دفاع از میهن و هویت دینی و ملی را تاب نیاورد و رزم و جانبازی و فداکاری مخلصترین فرزندان این کشور را به دیده تحقیر بنگرد و این گونه در نقش وکیل مدافع دشمنان متجاوز به ناموس این ملک ظاهر شود؟ در هیچ جای دنیا، به مدافعان وطن و جان و مال و ناموس مردم این‌گونه اهانت نمی‌کنند و این اقدام را در همه جای دنیا نشانه پستی و حقارت و وطن‌فروشی اهانت‌کنندگان می‌دانند.
چنین کسانی باید هم نام مبارک حضرت امام خمینی‌(ره) را تاب نیاورند و به توهین به این نام بزرگ بپردازند.

درباره توهین به کیهان هم باید گفت: بله کیهان خوب می‌داند که چرا هدف توهین و کینه‌ورزی دشمنان دین و ایران قرار می‌گیرد. زیرا پلشتی‌ها و زشتی‌ها را تاب نمی‌آورد و زبان نقد را علیه مفسدان بکار می‌بندد. این توهین‌ها قطعا نشان از عمق خباثت دشمن و درستی راه کیهان دارد و ما را در ادامه راهمان مصمم‌تر می‌کند. ضمن اینکه باید به عوامل نمایش موهن گفت: شما با کیهان مشکل دارید چرا مقدسات و حضرت امام(ره) و دفاع مقدس را هدف اهانت خود قرار می‌دهید؟! این اقدام شما به وضوح نشان می‌دهد کینه شما از کیهان به خاطر دفاع کیهان از همان مقدساتی است که مورد اهانت قرار داده‌اید.

بجاست که قوه قضائیه نسبت به اولا: عوامل نمایش موهن و دوم با عوامل مدیریتی و نظارتی مرکز هنرهای نمایشی و عوامل موثر در حوزه هنری که مجوز اجرای نمایش موهن یاد شده را در تالاری متعلق به حوزه هنری صادر کردند، برخورد قانونی کند تا مجال و جرات تکرار اهانت به مقدسات از وطن‌فروشان نفوذ کرده در ساحت هنر نمایش ستانده شود.

گفتنی است، احتمالا کوروش زارعی مدیر تئاتر حوزه هنری، از محتوای این نمایش موهن بی‌خبر بوده است چرا که انتظار نمی‌رفت با آن موافقت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.