جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

برگزاری همایش سراسری معاونان صدای مراکز استان‌ها در شیراز

دومین همایش سراسری معاونان صدای مراکز استان‌ها

سینماپرس: دومین همایش سراسری معاونان صدای مراکز استان‌ها با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در شیراز برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی معاون امور استان‌ها سازمان صداوسیما، در دومین همایش سراسری معاونان صدای مراکز استان‌ها با اشاره به ظهور رسانه‌های جدید و رقابت رسانه‌ای، بر تلاش برای مانا و پویا ماندن رادیو در فضای رقابتی تاکید کرد.

دارابی افزود: یکی از برنامه‌های مهم، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید بااستفاده از تصویری شدن رادیو یا همان رادیونماها و استفاده از موسیقی محلی اصیل ایرانی مبتنی‌بر فرهنگ‌ها و ویژگی‌ها و مزایای نسبی هر استان است.

وی مدیریت هوشمندانه جدول تنظیم و پخش برنامه‌ها در ساعاتی که مخاطبان توجه بیشتری به رادیو دارند، به ویژه ایام تعطیل و مناسبت‌ها را از دیگر مواردی دانست که باعث پویا شدن رادیو خواهد شد.

معاون امور استان‌های صداوسیما به این مطلب هم اشاره کرد که با تولید برنامه‌های پرمحتوا و با کیفیت و پرهیز از پراکنده‌کاری می‌توان در این زمینه بیشتر از قبل موفق بود.

مدیرکل صدای استان‌ها نیز در این همایش گفت: این همایش با شعار رادیوهای استانی وحدت و همدلی، چهل سال تلاش و شکوفایی برگزار شد و رویکرد عملیاتی رسانه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و فرآیندهای تولید برنامه تبیین و بررسی شد.

در این همایش از مجموعه‌های «چهل چراغ» با موضوع بررسی زندگی شاعران پس از انقلاب، «حدیث حماسه» روایت تاریخ شفاهی انقلاب، «چهل روایت» مستند شخصیت‌های انقلابی، «مسابقه  ثانیه‌ها»،   کتاب «من بگم» شامل سوالاتی در حوزه‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی ایران و «قصه‌های رادیو» که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران برای پخش از صدای استان‌ها تهیه شده، رونمایی شد.

در ادامه از مراکز چهار محال وبختیاری، یزد، فارس، مازندران، اذربایجان شرقی که در شش ماه نخست سال جاری به ترتیب حائز رتبه اول تا پنجم شدند و مرکز خراسان شمالی که طی یک سال گذشته نوزده پله صعود کرده و برنامه‌ساز موفق مرکز گیلان جناب آذری بواسطه توفیق در جشنواره‌های بین المللی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.