شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

سینمای ایرلند در قاب شبکه نمایش

 بررسی سینمای ایرلند، این هفته در شبکه نمایش

سینماپرس: آثار منتخب سینمای ایرلند در قالب «سینمای ملل» این هفته از شبکه نمایش پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، همزمان با هفته اول دیماه ۱۳۹۷، فیلمهایی چون «فیلمی با شرکت من »، «آسایشگاه وودلین»، «پای چپ من»، « اسب رویاها»، « مغازه عتیقه فروشی »، «وقتی آسمان فرو می ریزد» و «پلیس گشت» در بخش سینمای ملل از شبکه نمایش پخش خواهد شد.


** دوشنبه سه دی
فیلم تحسین شده «پای چپ من» در ژانر درام به کارگردانی جیم شریدان و هنرنمایی دانیل دی لوئیس محصول ۱۹۸۹ است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دانیل دی لوئیس و همچنین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای برندا فریکر و جایزه بهترین فیلم حلقه منتقدان فیلم نیویورک در سال ۱۹۸۹ به فیلم پای چپ من اهدا شد.

این فیلم داستان زندگی کریستی براون است که مبتلا به فلج مغزی است و تنها می‌تواند پای چپ خود را حرکت دهد. فیلمنامه این اثر از کتابی به همین نام، نوشته کریستی براون اقتباس شده است.

** چهارشنبه پنجم دی
فیلم سینمایی «مغازه عتیقه فروشی» در ژانر علمی و تخیلی به کارگردانی براین پرسیوال محصول ۲۰۰۷ است.

فیلم مغازه عتیقه فروشی درباره نل کوچولو در یک مغازه‌ غم انگیز و فقیر عتیقه ‌فروشی با پدربزرگش زندگی می‌کند. جوانی و شادابی او با اشیای کهنه و قدیمی و گردگرفته‌ اطرافش فوق العاده تضاد دارد. نل با فداکاری از پدربزرگش مراقبت می‌کند. علت فقر پیرمرد کارهای گذشته‌ پسرش است که اکنون ناپدید شده است. پیرمرد از شدت فقر، مجبور می‌شود از دنیل کوئیلپ پول قرض کند.کوئیلپ به محض با خبر شدن از وضعیت پیرمرد اقدام به توقیف و مهر و موم مغازه‌ی عتیقه فروشی می‌کند. پیرمرد و نل کوچولو شبانه از لندن می‌گریزند و مجبور می‌شوند مانند گداها از این شهر به آن شهر بروند.

** جمعه هفتم ۷دی
فیلم سینمایی «پلیس گشت» در ژانر پلیسی به کارگردانی جان مایکل مک دوناگ محصول ۲۰۱۱ است.

جری بویل بی حوصله ،تنبل و منفعل در یکی از دهکده های ساحلی ایرلند است که قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه از آن دهکده برای حمل و نقل مواد مخدر استفاده می کنند و پلیس های همکار جری به دلیل گرفتن رشوه به اعمال قانون در مورد آنها نمی پردازند.

روزی جری و دستیارش با جنازه به قتل رسیده ای روبه رو می شوند و در پی آن یک مامور FBI وارد دهکده می شود تا باند قاچاق را متلاشی کنند اما هیچ کدام از افراد پلیس به خصوص جری با او همکاری نمی کنند. اما با کشته شدن دستیار جری او به خود آمده و با مامور همه اعضای باند را می کشند.

سینمای ملل و فیلم های برگزیده سینمایی ایرلند از شنبه یکم تا جمعه پنجم دیماه جاری ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش و ساعت ۳.۰۰ بامداد و ۹.۳۰ صبح روز بعد باز پخش خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.